Kvalm av Folat?

lucky2

Forelsket i forumet
Heisann alle prøvere!!

Jeg lurer på om det er flere som er blitt plaget av ekstrem kvalme ved å ta Folat-tabletter??
Jeg begynte med dem med en gang jeg kuttet ut p-pillene for litt under en måned
siden, og er plagsomt kvalm nesten hele tiden!! (Er jo nesten verre en første graviditeten jo [:'(] !!!)

Eller er det bare sære meg ? [&:]


Hilsen ivrig Juli-prøver [:D]
 
Hei. Kanskje det! HAr gått rundt å vært kvalm det siste nesten året. Kanskje dette er grunnen?! Skikkelig plagsomt!
 
Heisann! Jeg har ikke blitt kvalm av folat, og jeg tar 0,8mg, for det er folat i omega3'en, i jern-tbl, og i multiviteminene. Men det kan sikkert være individuelt...
 
hei.jo jeg har vert kvalm sånn innimellom,uten at jeg har vist helt hvorfor.

gjerne det er kroppen som reagerer på noe den ellers ikkhar fått.
men så gale som du beskriver det har det ikke vert for meg iallefall.

håper det går over[:)]
 
Leser inn på www.folat.org/
Bivirkninger?
Det finnes ingen kjente bivirkninger av folattabletter på 0,4 milligram døgndose i forbindelse med graviditet. Derimot kan det oppstå bivirkninger dersom du tar flere multivitamintabletter for å nå opp til anbefalt daglig folatdose, blant annet for høyt vitamin A-inntak. For høy vitamin A- dose er uheldig for fosteret. Det anbefales derfor å ta tabletter som bare inneholder folat.
 
Tja, jeg vet jo at det ikke skal være noen bivirkninger, og jeg tar ikke noe annet ved siden
av Folat-pillene. Kanskje det er kroppen som klargjør seg for det som kommer?? Å grøss, da får
man i det minste håpe at ventetiden ikke blir altfor lang [:'(]

Neida, var egentlig bare interessert i om det kanskje var flere som reagerte slik!!
Kanhende det er de morsomme hormonene for alt jeg vet [:@] Gosj det er uvant - har gått på
p-pillen en stund og vært prisgitt 2-dagers menstruasjoner og ingen humørsvingninger! Hm - kan
ikke akkurat påstå det siste nå [:(] Mye vi kvinner skal gjennom, det er helt sikkert!!!


Varme sommerhilsner.....[:D]
 
Hei....

Du jeg lurer på hvor dere får tak i sånne folat tabletter.....har hørt at det er lurt å ta det hvis en planlegger å bli gravid... Står det folat på pakninga eller? Kan en bare starte med det eller må en kontakte lege å sånt?


Kos Anka
 
Jeg kjøpte mine på apoteket. Ja, alle som planlegger bør ta folat pga redusert ryggmarksbrokk hos barnet.

Man anbefaller å ta folat allerede da man er i prøvefasen.
 
Du får kjøpt dem på apoteket. Det er en type vitamin. Du trenger ikke å snakke med lege før du tar dem. Det er ambefalt at man tar dem i 3 måneder før man blir gravid, pluss de 3 første månedene av svangerskapet.
 
Heia...

Takk for svarene....får ta meg en tur til apoteket jeg da. Tar dere noen andre vitaminer eller bør en ikke ta så mye annet?
 
En får kjøpt en vitaminpakke som heter "gravid" på apoteket, den inneholder alle vitaminene, mineraler og folat som er annbefalt under prøveperiode og graviditet. Da slipper en å ta så mye forskjellig[:)]
 
Oi, så bra at man kan få kjøpt sånne pakker!
Takk for tipset[:D]
 
Jeg ble ikke kvalm av Folat jeg men fikk veldig hard mage...problemer med å få gått på "langdo"...[:@]skikkelig vondt altså...og jeg tok 4 mg i døgnet.
 
Hei krepsen[:)]
Jeg mener faktisk 4 mg.Jeg vet det høres mye ut ..og det er det,men jeg er epileptiker og går på faste medikamenter,og da skal man ta 4 mg daglig,for at barnet ikke skal få ryggmargsbrokk[:D]
 
Ok, da skjønner jeg... vet at noen er anbefalt mye større dose. Men siden det var akkurat 10x mer, tenkte jeg det var en komma feil. Sorry...[8|]
 
Ingenting å undskylde seg for Krepsen[:)] Du kunne ikke vite at jeg er epileptiker...[;)]Men det er sikkert derfor jeg fikk hard mage også,når jeg måtte ta så mye.... Klem
 
Back
Topp