Kvalm av folat ?

Jeg har aldri merket det, og jeg har tatt folat i halvannet år sammenhengende nå. men har sett at både prøvere og folk på terminforum klager over akkurat dette.

Det er fult mulig.. Jordmor på sykehuset sa det var ikke uvanlig at noen opplevde det.

Jeg er ikke like kvalm og idårlig form nå som når jeg tok folat..

Anbefaler alle å ta folat og andre vitaminer på kvelden rett før en legger seg, sparer ihvertfall meg for noe kvalme :-)

Kvalm uansett hva, men tar rett før skal legge meg i håp det blir der. Ikke alltid det skjer, men prøver frem hehe

Legen min nevnte i en bisetning at "ja du har sikkert sluttet med folat nå, det er jo bare de første månedene". Sist tok jeg det hele graviditeten, men siden jeg og blir kvalm av den, lurte jeg på å droppe den nå. Har dere hørt noe sånt?

Er også mer uggen med folat tror jeg, glemte det et par dager og da har jeg vært i bedre form. Er 12+1 i dag og skal holde ut til blodprøvene er tatt om litt over en uke :) da ville legen teste folat også :)

Opplevde ikke det selv, men hørt om flere som har blitt det så er nok ikke uvanlig.

Back
Topp