Kvalitet på yttertøy!

HappyogOlagutten

Elsker forumet
*MIA*
Merker at man nå virkelig får teste ut kvaliteten på klær av diverse merker når man har aktive større barn enn når de var små og ikke bevegde seg så mye utendørs .. Jeg har en glad og aktiv 3 åring som løper, detter, hopper og koser seg ute i forskjellig type vær! Det er sååå stor forskjell i kvaliteten på regntøy og parkdresser merker jeg nå. Når han var mindre ble jo ingen ytterklær slitt siden han ikke var like aktiv, så de ser like hele og pene ut fortsatt.

Har dere opplevd det samme, del gjerne erfaringer med gode dresser/regntøy!
Nå har jeg investert i en høst/vårdress fra Polern o Pyret som jeg har hørt mye skryt av så satser på den holder bedre enn den jeg hadde. :)

Samme her. Har en aktiv 3 åring jeg også. Min legger seg på svøm i vanndammene, så blir som regel litt våt uansett hva han bruker i regntøy. Men høst og tidlig vår er jeg veldig fornøyd med det forét regntøyet til didrikson. Da har han vært god og varm og tørr.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Du har nok gjort et godt valg der med dressen fra pop! Kjøpte en dress der nå når det var så mye salg med utakbart fôr.. Tanken er at hun kan bruke den nå på vår og til høst igjen..:) ellers har jeg vært veldig fornøyd med coop (friends) dressen også. Kjøpte da den ble best i test et år, jenta var aldri våt gjennom! I fjor høst trengte hun ny dress og da endte jeg opp med kaxs fra kappahl. Fikk mye skrøyt fra de andatte i bhg da hun kom med den, og ei der hadde kjøpt samme dress i julegave til barnebarna :) kort tid etter ble denne kåret til en av tre dresser som var best i test! For et kupp tenkte jeg da ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Du har nok gjort et godt valg der med dressen fra pop! Kjøpte en dress der nå når det var så mye salg med utakbart fôr.. Tanken er at hun kan bruke den nå på vår og til høst igjen..:) ellers har jeg vært veldig fornøyd med coop (friends) dressen også. Kjøpte da den ble best i test et år, jenta var aldri våt gjennom! I fjor høst trengte hun ny dress og da endte jeg opp med kaxs fra kappahl. Fikk mye skrøyt fra de andatte i bhg da hun kom med den, og ei der hadde kjøpt samme dress i julegave til barnebarna :) kort tid etter ble denne kåret til en av tre dresser som var best i test! For et kupp tenkte jeg da ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Guttunge arvet en vinterdress fra coop (friends) forje vinter (12/13).
Han var aldri kald eller våt når han hadde vært ute med den.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Å jada, det har jeg merket!! Har nå en svært aktiv 5-åring, skal love deg han sliter på klær, hehe.. I høst og vinter har han slitt ut ikke mindre enn 2 regnbukser (hull på begge knær!), hull på begge beina i Reimatec+ vinterdressen har det blitt også! Og i høst ble det flere hull i Helly Hansen vårdressen... Litt håpløst! Det blir jo også til at klærne ikke kan gå i arv heller..
Nå har jeg akkurat bestilt Polarn o pyret vårdress sånn som deg, så det har jeg tro på at blir bra :) P.O.P. vinterjakken ser fremdeles like fin ut selv om han har brukt den masse, også som "dress" med boblebukse til :)

Jeg jobber i barnehage, så da får man mye erfaring med barneklær! Greit å vite hva man trenger og ikke trenger også. Liker veldig godt de foreldrene som sender barna i barnehagen med ullundertøy, det gjør jobben mye enklere! Mange jenter som gjerne vil ha kjole, og det er ikke noe problem når de har ullundertøy under! Er verre med de som har bomull strømpebukse, så må man ta den av og så ta på tøy igjen...
Ellers vil jeg si at mye billig er også av grei kvalitet, har f.eks. gode erfaringer med dresser fra europris. Er det kjempevått tar man jo regnbukse utapå dressen uansett. Votter er greit å legge litt penger i, og spesielt se på passformen. Hestra er vel de beste, bergans sine er litt klumpete. Luer er samma hvilket merke det er, da er det passformen og materiale det er laget av som teller. Når det gjelder vinterstøvler er viking sine best, cherrox er det samme hvilket merke man har.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Stormberg hadde en parkdress som vi har vært veldig fornøyd med. Storebror sin har lillesøster også brukt nå og det er vel først nå at den ikke er liiiike vanntett. Mener det var en trelags parkdress. Sprang, som de har inne nå høres veldig lik ut. De har ikke vært fora så når det blir kaldt har vi gått over på vinterdresser ;)
Hadde det ikke vært for at jeg har kjøpt parkdress fra Troll på salg i vinter + at vi har fått en ubrukt fra en nabo (jenta der rakk ikke bruke den), så tror jeg at jeg hadde gått tilbake og kjøpt den Sprang dressen.

På vinteren har det vært litt ymse med dresser. Vi har gjerne sett på testene av årets dresser. Kjøpt inn en som har kommet veldig godt ut (i forhold til værforholdene her hos oss), og så kjøpt en ekstra dress til en litt billigere penge.
Reima har ikke skuffet oss, holder ungene tørre og varme og har hatt gode hetter.
Coop sin dress som har fått best i test noen år har vært også holdt dem tørre men passformen oppe ved halsen har ikke vært så god, ikke hetta heller dessverre.

Regntøy har vi endt opp med å handle på barnas hus når de har tilbud på reflex sitt regntøy.

Back
Topp