Kvalifisere til planlagt ks?

ORIGINAL: Maelle

ORIGINAL: GuttasMamma!

de kan faktisk ikke tvinge folk til å føde vaginalt[;)]

Nei, men de KAN nekte å utføre KS på deg.. Og det er jo det samme som å tvinge noen til å føde vaginalt..

da er det bare å ta ett annet sykehus.Er ikke noe problem å få ks om du virkelig vil altså.Uansett hvor feil det er.Er jo mange som finner på ting for å slippe å føde vaginalt.Idiotisk,men sånn er det.

Nei det er ikke så enkelt- her f.eks har en ikke mulighet til å velge å dra til et annet sykehus pga avstander/beliggenhet.. Kansje det fungerer om en bor midt i Oslo-gryta..

Ellers syns jeg enkelte av de andre uttalelsene dine er ganske provoserende, men det får vi ta i en annen tråd..

bodd midt i oslogryta og tatt ks jeg også,er fortsatt fritt sykehusvalg[:)]Bor langt unna oslogryta nå og har enda fritt sykehusvalg[:)]

Hvilke uttalelser er provoserende?Er bare sannheten.

Ja en kan I TEORIEN velge fritt hvilket sykehus en vil.. Men i PRAKSIS er det umulig å gjennom føre for mange.. Jeg vet jo og at jeg KAN velge, men det hjelper jo ikke når jeg ikke har mulighet til å dra noe annet sted..

De uttalelsene er det jeg har uthevet lenger opp [8|]

Og nei, ingen kan tvinge noen til å føde vaginalt- men ingen kan tvinge noen til å utføre et KS heller..

okey,men selvom ikke du kommerr deg til andre sykehus betyr det jo ikke at du ikke kan.
Er umoralskt å juge til seg keisersnitt men mange gjør det.Det er bare ett faktum.
Ser ikke hva som er provoserende med det jeg har skrevet enda jeg da men.

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Regan

Har ikke lest alle innleggene, men det kommer helt ann på sykehuset tror jeg...
Jeg hadde ikke problemer med å få det innvilget, men hadde sikkert det hadde jeg tilhørt Haukeland f.eks...

Jeg tror de alle fleste med tvillinger kan få ks om de vil[8D] 

Det fikk ikke jeg beskjed om, jeg fikk beskjed om at det vanligste var fødsel og at de tok utgangspunkt i det...[:-]
Hadde nok ikke fått det hadde August ligget i sete...
De utførte jo ul 5 min før operasjon for å se om jeg kunne føde.

Jøss[&:] Jeg har aldri hørt om noen som skal ha mer enn ett barn som ikke får velge[&:] 

Å jo! [X(]
Da de tok den siste ulen, så sier legen "her ser det ut som at jenten har kommet seg frem foran gutten! Og ligger i hodeleie, så her kan man nok føde...!"
Jeg fikk helt angst!!! Lå der med kateter, ledninger, SYKT klar for operasjon.[X(] Ikke klar for fødsel[X(]
Heldigvis tilkalte de en annen lege, og han sa at han så rumpa til gutten... Så etter myyyye snakk frem og tilbake så ble de enige om operasjon[X(]

Be om henvising til samtale med fødselslege på sykehuset. Du har mer enn god nok grunn til at de skal innvilge deg et planlagt KS.

Jeg skal ha planlagt KS selv denne gang pga at jeg ble skadet både innvendig og utvendig under sist vaginale fødsel. Gruer meg ikke. De jeg kjenner som har hatt KS har bare positive ting å si om det. [:D]

Bare vær bestemt og vis legene at du har kunnskap om KS. Jatt med de ang komplikajsoner og skremselpropaganda bla bla bla.... Det viktigeste er at du går ut derifra med et innvilget KS.[;)]

Lykke til[:)]

Lykke til!! Og husk, som MammaOkt sier, at de kommer med en haug med skremselpropagandaer men bare jatt med og det viktigste er innvilgningen[:)]

de kan faktisk ikke tvinge folk til å føde vaginalt[;)]

Nei, men de KAN nekte å utføre KS på deg.. Og det er jo det samme som å tvinge noen til å føde vaginalt..

da er det bare å ta ett annet sykehus.Er ikke noe problem å få ks om du virkelig vil altså.Uansett hvor feil det er.Er jo mange som finner på ting for å slippe å føde vaginalt.Idiotisk,men sånn er det.

Nei det er ikke så enkelt- her f.eks har en ikke mulighet til å velge å dra til et annet sykehus pga avstander/beliggenhet.. Kansje det fungerer om en bor midt i Oslo-gryta..

Ellers syns jeg enkelte av de andre uttalelsene dine er ganske provoserende, men det får vi ta i en annen tråd..

bodd midt i oslogryta og tatt ks jeg også,er fortsatt fritt sykehusvalg[:)]Bor langt unna oslogryta nå og har enda fritt sykehusvalg[:)]

Hvilke uttalelser er provoserende?Er bare sannheten.

Ja en kan I TEORIEN velge fritt hvilket sykehus en vil.. Men i PRAKSIS er det umulig å gjennom føre for mange.. Jeg vet jo og at jeg KAN velge, men det hjelper jo ikke når jeg ikke har mulighet til å dra noe annet sted..

De uttalelsene er det jeg har uthevet lenger opp [8|]

Og nei, ingen kan tvinge noen til å føde vaginalt- men ingen kan tvinge noen til å utføre et KS heller..

okey,men selvom ikke du kommerr deg til andre sykehus betyr det jo ikke at du ikke kan.
Er umoralskt å juge til seg keisersnitt men mange gjør det.Det er bare ett faktum.
Ser ikke hva som er provoserende med det jeg har skrevet enda jeg da men.

Hvor i helvette har du det fra, har du tall og statistikker som kan understøtte dette??!
Mange kommer med slik svada, men når det kommer til stykket så er det faktisk ikke slik det er.. Folk lyver ikke på seg plager for å få LOV til å gå gjennom en operasjon med de farer forbundet med det..!

ORIGINAL: MammaOkt

Be om henvising til samtale med fødselslege på sykehuset. Du har mer enn god nok grunn til at de skal innvilge deg et planlagt KS.

Jeg skal ha planlagt KS selv denne gang pga at jeg ble skadet både innvendig og utvendig under sist vaginale fødsel. Gruer meg ikke. De jeg kjenner som har hatt KS har bare positive ting å si om det. [:D]

Bare vær bestemt og vis legene at du har kunnskap om KS. Jatt med de ang komplikajsoner og skremselpropaganda bla bla bla.... Det viktigeste er at du går ut derifra med et innvilget KS.[;)]

Næmmen har du også fått bolle i ovnen igjen..? [:D] Gratulerer [:)]

Jeg fikk KS sist (vi diskuterte dette tidligere en gang, før jeg fikk det innvilget, hadde noen av de samme problemene som deg- remember?), det var en FANTASTISK opplevelse.. Gled deg! [:)]

Jeg fikk KS sist (vi diskuterte dette tidligere en gang, før jeg fikk det innvilget, hadde noen av de samme problemene som deg- remember?), det var en FANTASTISK opplevelse.. Gled deg! [:)]

Tusen takk![:D][:D]

Så flott at du fikk en fantastisk fødsel med KS!
Håper at jeg får det samme. Blir iallfall ikke verre enn sist fødsel[;)].
Rart å tenke på at jeg skal bli tobarnsmor hehe[:D]

Er ganske blåøyd om du tror at ikke det er noen som juger for å slippe å føde normalt selvom ikke noe tilsier at det ikke skal gå bra.[;)]

Skal se om jeg finner statestikker til deg

Godt å høre fine opplevelser med ks[:D]

Skulle jeg fødet igjen hadde det vært et mareritt, da tror jeg ikke jeg ville hatt en til pga alle plagene etterpå..har tross alt prøvd 2 ganger og det var like ille begge gangene...tror ikke 3 blir bedre da..

ORIGINAL: Rebecca85

Godt å høre fine opplevelser med ks[:D]

Skulle jeg fødet igjen hadde det vært et mareritt, da tror jeg ikke jeg ville hatt en til pga alle plagene etterpå..har tross alt prøvd 2 ganger og det var like ille begge gangene...tror ikke 3 blir bedre da..

Det var slik jeg fikk det innvilget.. Lykke til [:)]

Har ikke lest alle innleggene, men det kommer helt ann på sykehuset tror jeg...
Jeg hadde ikke problemer med å få det innvilget, men hadde sikkert det hadde jeg tilhørt Haukeland f.eks...

Jeg tror de alle fleste med tvillinger kan få ks om de vil[8D] 

Det fikk ikke jeg beskjed om, jeg fikk beskjed om at det vanligste var fødsel og at de tok utgangspunkt i det...[:-]
Hadde nok ikke fått det hadde August ligget i sete...
De utførte jo ul 5 min før operasjon for å se om jeg kunne føde.

Tvllingsvangerskap er ikke nødvendigvis ks grunn. Det spørs på leiet til barna, akkkurat som de som skal ha et barn.

ORIGINAL: naftaline

Imponerende at det er så lett rundt om kring. Venninna mi var gravid for litt over et år siden. Fikk konstatert GBS (virus som kan smitte til baby under fødsel). På grunn av dette hadde hun total angst og ville ha KS. Fikk det ikke. Gutten døde i magen hennes 5 dager før termin.

Nå er hun gravid på ny, har termin i mai. KS var i begynnelsen ikke noe tema, hun fikk til "trøst" at de skulle sette igang fødselen i uke 38, så hun slapp å gå til det tidspunktet den forrige gutten hennes døde... Angst og tidligere opplevelser var ikke nok.

Hun har etter mye om og men kranglet seg til KS nå, men ikke fått noen dato. Krysser fingrene for at alt går bra nå.

Det er skammelig og forkastelig at det går an å behandle mennesker på denne måten i norsk helsevesen!!! Jeg blir så rasende av å lese det du forteller her[:@][:@][:(] Stakkars jente, tenk å utsette henne for en slik påkjenning i tillegg til det hun har måttet oppleve!

Ingen kan tvinges til å føde vaginalt mot sin vilje. Er det jeg har hørt.

ORIGINAL: ~FrkNovember~

Ingen kan tvinges til å føde vaginalt mot sin vilje. Er det jeg har hørt.

Nei men ingen kan heller tvinge en lege til å utføre en operasjon mot sin vilje..

Jeg kan få KS om jeg vil denne gangen, pga traumatisk fødsel forrige gang. JM spør meg hver gang jeg er der[8|] Jeg vil ikke.

Ei venninne hadde sykt fødselsangst, satt og strigråt og skalv hver gang det var snakk om vaginal fødsel - ingen tvil og alvorlig fødselsangst iallfall. Legene på sykehuset ville ikke gi henne KS da alt lå så godt tilrette for en flott fødsel[8|]. Så altså, det er IKKE så lett å få KS dersom man ikke har en grunn, en god grunn, til det.

Men jeg vil da tro, at med 2 tidligere fødseler med mye revning, så får du nok invilget KS[:)]

Back
Topp