Kvalifisere til planlagt ks?

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Hva må til for å få det ?

Har veldig lyst på ks denne gangen(om jeg blir gravid[8D]) etter jeg under begge fødslene revnet mye, og hadde også mye sår som ikke kunne syes og slet ekstremt med å kunne tisse i ca 5-6 uker etter fødselen[&o] Prøvde alt fra bedøvende krem på resept til å tisse med vann i dusjen..satt og gråt i 30 min etter hver gang..så syyykt vondt[&o][:(]

Vil det være nok til å få ks?

Hadde også rask fødsel på 2,5 time sist, rakk akkurat inn og hadde full åpning når vi kom, nå bor vi enda 30 min lenger unna sykehuset så da rekker vi ikke frem om det går så fort...[:-]

alle som vil får keisersnitt.Og det er klart du får det om du virkelig vil.

MEN jeg vil bare fortelle at det ikke er en lettvindt løsning.Det er utrolig tøft i tiden etterpå.Vil anbefale deg å snakke med noen som har tatt begge deler før du bestemmer deg 100% om at det er KS du vil ha.

Har ikke lest alle innleggene, men det kommer helt ann på sykehuset tror jeg...
Jeg hadde ikke problemer med å få det innvilget, men hadde sikkert det hadde jeg tilhørt Haukeland f.eks...

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Regan

Har ikke lest alle innleggene, men det kommer helt ann på sykehuset tror jeg...
Jeg hadde ikke problemer med å få det innvilget, men hadde sikkert det hadde jeg tilhørt Haukeland f.eks...

Jeg tror de alle fleste med tvillinger kan få ks om de vil[8D] 

Det fikk ikke jeg beskjed om, jeg fikk beskjed om at det vanligste var fødsel og at de tok utgangspunkt i det...[:-]
Hadde nok ikke fått det hadde August ligget i sete...
De utførte jo ul 5 min før operasjon for å se om jeg kunne føde.

ORIGINAL: Rebecca85

Har en utrolig snill lege selv, men avgjør han det??

Vi prøver nå ja [:D]

Nei han sender sikkert en henvisning. Men du må inn på samtale på sykehuset. Det er de som tar den avgjørelsen[;)]

Ok, får virkelig håpe jeg får det, ellers får de pokker meg sende med meg kateter hjem [8D] det stå med store bokstaver på papirene mine at jeg var redd for å revne sist..fortsatt klarte de ikke unngå det så jeg revnet masse og hadde STORE skrubbsår som ikke kunne syes.. Husker jm kom for å sjekek der nede dagen etter, første ho sier er: "huff, stakkars deg" [:-]

Ei jeg kjenner fødte nettopp tvillinger.. Hun fødte tv1 i seteleie, og tv2 lå i tverrleie, men snudde seg rett vei før han kom ut.
Den ene tvillingen var 3900g og den andre var 3500g.

Der gikk de også ut med et utgangspunkt om vanlig fødsel! Hun har født en stor gutt på 4,5kg tidligere, så de viste at hun kunne føde store unger.

Nå må jeg også si at mora ikke hadde noen problemer med å vite at hun skulle føde vaginalt da. Hadde hun protestert, så hadde det nok blitt annerledes [:)]

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

ORIGINAL: GuttasMamma!

MEN jeg vil bare fortelle at det ikke er en lettvindt løsning.Det er utrolig tøft i tiden etterpå.Vil anbefale deg å snakke med noen som har tatt begge deler før du bestemmer deg 100% om at det er KS du vil ha.

det er vel ikke helt sant vel ? må vel ha en grunn ..

folk som virkelig vil lager bare en grunn...ikke værre enn det.

de kan faktisk ikke tvinge folk til å føde vaginalt[;)]

Nei det er nå hvertfall ikke sant. Her må man i hvertfall ha en god grunn.

Her også!

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

det er vel ikke helt sant vel ? må vel ha en grunn ..

jeg hadde planlagt ks med begge, men med sistemann så snudde han seg på sykehuset,,og da ville de egentlig sende meg hjem igjen.. måtte være medisink forsvarlig for å utføre det...men litt om og med å fikk jeg bli..og dagen etter(som jeg skulle ha ks.. hadde han snudd seg tilbake)
begge barn i sete/tverr over 4 kg-
så jeg kunne ikke bare få det sa legen..men det var nå mitt tilfelle..
men ville nok ha snakka med en legen ang dette

Jeg fikk innvilget KS pga fødselsangst..men ombestemte meg på slutten[;)]

ORIGINAL: hønselovisa og egget

Nei det er nå hvertfall ikke sant. Her må man i hvertfall ha en god grunn.

ikke her nede.. her sa de alle som ville kunne få.

Du hører til Fredrikstad???

Da håper jeg at jeg kan få ks [:D]

Har en utrolig snill lege selv, men avgjør han det??

Vi prøver nå ja [:D]

Nei han sender sikkert en henvisning. Men du må inn på samtale på sykehuset. Det er de som tar den avgjørelsen[;)]

Ok, får virkelig håpe jeg får det, ellers får de pokker meg sende med meg kateter hjem [8D] det stå med store bokstaver på papirene mine at jeg var redd for å revne sist..fortsatt klarte de ikke unngå det så jeg revnet masse og hadde STORE skrubbsår som ikke kunne syes.. Husker jm kom for å sjekek der nede dagen etter, første ho sier er: "huff, stakkars deg" [:-]

Jamen du. Det der går så fint. Du får nok ganske så sikkert ks[;)] Du har jo en veldig god grunn. Men ikke bli irritert når de prøver å overtale deg til å la være hehehe venninnen min sa hun ble så sint fordi de maste på henne hele tiden.

Kan mase så mye de vil, jeg skal ha ks!! [:D] Så lenge de ikke kan garantere meg 200% at jeg ikke revner en milimeter så skal de snitte meg opp[:D]

Nei, men de KAN nekte å utføre KS på deg.. Og det er jo det samme som å tvinge noen til å føde vaginalt..

ORIGINAL: Maelle

Nei, men de KAN nekte å utføre KS på deg.. Og det er jo det samme som å tvinge noen til å føde vaginalt..

da er det bare å ta ett annet sykehus.Er ikke noe problem å få ks om du virkelig vil altså.Uansett hvor feil det er.Er jo mange som finner på ting for å slippe å føde vaginalt.Idiotisk,men sånn er det.

Jeg fikk innvilget KS sist, bl.a. pga revning.. Og hadde en FANTASTISK opplevelse.. For første gang har jeg etter å ha fått barn kunnet tenke tanken på å få flere (skal ikke ha fler altså, men jeg kan tenke TANKEN uten å få panikk..) [:D]

Du snakker med legen din om hvorfor, han sender henvisning til føde/gyn-avd og så får du komme til fødselslege for å diskutere det..

da er det bare å ta ett annet sykehus.Er ikke noe problem å få ks om du virkelig vil altså.Uansett hvor feil det er.Er jo mange som finner på ting for å slippe å føde vaginalt.Idiotisk,men sånn er det.

Nei det er ikke så enkelt- her f.eks har en ikke mulighet til å velge å dra til et annet sykehus pga avstander/beliggenhet.. Kansje det fungerer om en bor midt i Oslo-gryta..

Ellers syns jeg enkelte av de andre uttalelsene dine er ganske provoserende, men det får vi ta i en annen tråd..

Nei det er ikke så enkelt- her f.eks har en ikke mulighet til å velge å dra til et annet sykehus pga avstander/beliggenhet.. Kansje det fungerer om en bor midt i Oslo-gryta..

Ellers syns jeg enkelte av de andre uttalelsene dine er ganske provoserende, men det får vi ta i en annen tråd..

bodd midt i oslogryta og tatt ks jeg også,er fortsatt fritt sykehusvalg[:)]Bor langt unna oslogryta nå og har enda fritt sykehusvalg[:)]

Hvilke uttalelser er provoserende?Er bare sannheten.

bodd midt i oslogryta og tatt ks jeg også,er fortsatt fritt sykehusvalg[:)]Bor langt unna oslogryta nå og har enda fritt sykehusvalg[:)]

Hvilke uttalelser er provoserende?Er bare sannheten.

Ja en kan I TEORIEN velge fritt hvilket sykehus en vil.. Men i PRAKSIS er det umulig å gjennom føre for mange.. Jeg vet jo og at jeg KAN velge, men det hjelper jo ikke når jeg ikke har mulighet til å dra noe annet sted..

De uttalelsene er det jeg har uthevet lenger opp [8|]

Og nei, ingen kan tvinge noen til å føde vaginalt- men ingen kan tvinge noen til å utføre et KS heller..

Back
Topp