Kvaaaaalm

Håpefulle...

Andre møte med forumet
Noen andre enn meg som fremdeles er ekstremt kvalme??
Jeg er 13 + 5 i dag og har blitt sykemeldt fordi jeg er så
dårlig!
Får i meg noe mat uten å kaste opp, men går konstant og kjenner
kvalmefølelsen "langt oppe i halsen" :-)

Jeg har gått kvalm en god stund, det avtok i uke 13. Men har sinnsykt høy terskel for å spy, det låser seg helt, og jeg klarer det ikke. Men har gått rundt med mye brekninger da. Tilogmed når jeg kjører bil, så sitter jeg i rushet og brekker meg og håper ingen titter inn ruten min... [:D]

Men nå går det etterhvert mye bedre, selv om det henger igjen pyttelitt fremdeles.

Jeg ble verre etter jeg rundet uke 12... :p

jeg er 14 uker i dag og spyr opp alt jeg får i meg om morgenen og tidlig på dagen. om kvelden er jeg bare drit kvalm. jeg har også mye slim i halsen. ingenting hjelper [:(] jeg har dager der jeg er sånn passe bra, men så kommer disse j**** dagene igjen.... noen som har noen råd? så jeg føler med alle som er dårlig, er jammen ikke lett dette her for oss!

Min avtok i uke 9, men er det noen grunn til at det kan komme tilbake etter uke 12??

hva er hyperemesis? 

ORIGINAL: idapjus

huff ja! Jeg har hyperemesis.. og det er ikke noe dritt! Kommer til å slite med kvalme igjennom hele skiten.

jeg håper at det gir seg på uke 20...

ORIGINAL: tessa23

hva er hyperemesis? 

diagnose for ekstrem svangerskapskvalme

går det ikke ann å få noe for det?  

uff så kjedelig[:(]

ør om du får tabletter av legen, det har jeg fått og det hjelper... "sukkerkuler", fra homeopaut hjelper også... [;)] min kvalme er vartfall bedre... er 14 uker nå... å gleder meg masse til nurket kommer... 

Eg var kvalm frå uke 3 til uke 8[&:] Men det forsvann like fort som det kom heldigvis. 

Jeg har det likens... Men det som har hjulpet for meg de fire siste ukene er akupunktur. Jeg er ikke kvitt kvalmen, men jeg er mye bedre. Klarer å være utenfor huset nå...

Jeg har slitt med kvalme og brekninger. Det var helt forferdelig. [&:] Det ga seg heldigvis for en uke siden. Nå må jeg bare passe på å være flink til å spise og drikke, for ellers merker jeg at jeg blir dårlig, i tillegg til hodepine og svimmelhet. 

Jeg slet en del med kvalme fra uke 8 til uke 12, og fikk i meg lite næring siden det meste kom opp igjen (jeg kunne ikke engang spise noe så enkelt og friskt som frukt). Men så kom min bror og fortalte at jeg måtte prøve å bare konsentrere meg om kroppens byggestoffer, slik som jern, proteiner, kalsium, de viktigste vitaminer, omega. Nå begynner jeg dagene med havrekjeks og melk, og fortsetter utover dagen med å få i meg det kroppen trenger av næring. Kvalmen har redusert seg kraftig og jeg har mye mer energi nå. Er fortsatt litt morgenkvalmen, men det er kun den første morgentimen.

Back
Topp