kvaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalm :(

luana

Forelsket i forumet
å hjelpes så utrolig dårlig jeg er :( holder seriøst på å gå på veggen her...
noen tips mot helt SINNSYK kvalme???
var ikke kvalm i hele tatt forrige svangerskap, men nå er jeg jo det HELE dagen...Tegn på jente kanskje? ;)

Jeg og :(
Noe så vanvittig kvalm også! 
Si fra hvis du finner en mirakelkur ;D

Gode råd vet jeg ikke akkurat, men for meg er det viktig å ikke rekke å bli sulten. Spiser en kjeks eller to med gulost, drikker litt bringebærbiola og tar en banan. Blir fort uvel hvis jeg føler meg sulten men har null matlyst.. Suger på en tyrkisk pepper i ny og ne :-)

Uff da, god bedring! Jeg kasta opp i 5 mnd med førstemann, fant dessverre ikke noe som kunne hjelpe, bortsett fra å føde.. Noen synes akkupunktur funker, har du prøvd?

Kvalm jeg også. Startet den dagen jeg bekket 6 uker, og når jeg bekket 8 uker nå på fredag så kom den virkelige kvalmen. Kaster ikke opp, men går rundt kosntant kvalm. Det hjelper å spise. Har matlyst som bare det også, men kan jo ikke spise dagen lang heller - tenker mye på hva jeg pakker i meg og overspiser ikke. Sea band hjalp, men nå har hunden ødelagt disse og apoteket jeg var på hadde ikke noen flere. Samboeren kjøpte vitamin 6 til meg, og det har hjulpet litt. Hjelper å ta en sukkerfri pastill eller drops med lakrissmak nå og da :) Også hjelper det å sove :)

Mamma var så dårlig da hun var gravid med broren min at folk rundt henne trodde hun hadde fått kreft (ble så tynn pga kvalmen) - så tror ikke at det er noe tegn på at det er jente på gang jeg om man blir kvalm. De fleste jeg kjenner med gutter har vært gjennom samme kvameperiode ;)

Jeg og! Søvn hjelper her. Jeg sover dagen lang mens Mathilda er i barnehagen. Ellers har jeg hørt at ingefærrot te hjelper.

sjokolademelk og ritzkjeks funka som bare det!!! JIPPI :) burde prøves :)

kapteinkjeks og vann levde jeg på i flere uker med førstemann :p Men da fikk jeg også sovet når jeg ville og tatt det masse med ro. Med nr 2 så kastet jeg opp alt en periode og måtte bare ligge på rommet i mørket og klarte ikke fungere i det store og hele - lå å fantaserte om vann liksom, helt grusomt. Og da endelig legen ville ta meg seriøst sa de jeg burde prøve med postafen(reisesyketabeletter). Det hjalp utrolig nok masse, klarte endelig å holde på maten og drikka og klarte ettervhert komme meg i passe normalt gjenge igjen :) Hadde ikke det hjulpet ville jeg nok havna på sykehus, så denne gangen sverger jeg først til postafen om jeg kjenner noen tegn som helst. Kan ikke gå igjennom en slik tid igjen med to små barn i hus....

Back
Topp