Kva vil du gjere annerledes denne gongen?

lilleklump

Elsker forumet
Januarhula 2014
Når det gjelder svangerskap og tiden etter fødselen??

Når det gjelder svangerskapet håper eg at det blir forholdsvis likt som sist ;) Ingenting eg angrar på eller vil gjera annerledes no. Var på tidlig UL sist svangerskap, og lurer på å gå privat også denne gongen før den vanlige UL. Vurderte 3d ultralyd og sist, men tok det ikkje, får sjå kos det blir denne gongen.
Etter fødselen vil eg denne gongen verne om "familetid" berre med oss her heime i huset, før me opnar dørene for besøk! Sist gang kom me oss ikkje inn dørene før me hadde besøk... Denne gongen vil eg putta heile familien min i sofaen eller senga og berre ha ein herlig kosedag når me kjem heim :) Herlig herlig!!

Mja.. det var det eg kom på i farten!

Denne gangen skal jeg slappe av mer :) Sist visste jeg jo ikke hva jeg gikk til og var usikker på hva som var normalt og ikke. Og så skal jeg være flinkere til å holde meg i aktivitet :)

Når det gjelder svangerskapet skal jeg fortsette å trene og spise mindre junk og godis. Etter fødsel skal jeg slappe av mer, sove når den lille sover. Med første så var høyt og lavt med både besøk og vasking av hjem. Men nå skal jeg slappe av mer sånn at jeg har mer energi til å ta vare på enda en gullklomp :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Er så enig så enig! Soving når babyen sover er underverk!! Og det trengs så veldig veldig!! Og trening skal eg og prøve og kome meg i gang med, når kvardagslivet Kjekt å høre kva andre tenker!

Jeg skal ikke gå på sjokoladesmellen denne gangen. Jeg var sliten, trøtt og spiste alt for mye sjokolade :( og jeg gikk jo mer opp enn ned etter fødselen. Det har jeg ikke planer om denne gangen.

Ellers så er det ikke så mye jeg vil endre på :)

Denne gangen skal jeg være mye mer forsiktig med rygg/bekken i sv.skapet.
Jeg skal også være mer strikt på at folk ikke skal løpe ned dørene her når vi kommer fra sykehuset. Nær familie skal såklart få se nurket men andre får vente litt så vi kommer til hektene igjen :)

Jeg skal ikke gå på sjokoladesmellen denne gangen. Jeg var sliten, trøtt og spiste alt for mye sjokolade :( og jeg gikk jo mer opp enn ned etter fødselen. Det har jeg ikke planer om denne gangen.

Ellers så er det ikke så mye jeg vil endre på :)

Denne sjokoladesmellen gikk eg og på, etter at eg hadde gått ned alle babykiloane... og så var det nye kiloar rett på.. hehe.. Skal IKKJE gå på denne bommerten nei!

Denne gangen skal jeg være mye mer forsiktig med rygg/bekken i sv.skapet.
Jeg skal også være mer strikt på at folk ikke skal løpe ned dørene her når vi kommer fra sykehuset. Nær familie skal såklart få se nurket men andre får vente litt så vi kommer til hektene igjen :)

Er så enig så enig med dette med å koma heim og få ro! Eg tenkte ikkje på det sist, siden eg ikkje hadde erfaring på området, så er overlykkelig over å vite denne gongne, slik at eg kan setta grenser for det!

Ohh det er en del... kan nevne stikkord... kun lystgass ved fødsel, alene rom, begynne å trene ved 6 uker etter fødsel, spise sunt , gå ned x-antall kg frem til perm slutt. Stresse mindre, drikke mer vann, ikke være redd for å snakke om depresjon.. tja...

Hvis j begrunner hvorfor! Jm mi vet så ska te henne 4juni. Enten alenerom eller hjem!

Hehe blir vel ikke no trussel for dem at du vil hjem om du ikke får alenerom.. Jeg mener jo fler de kan få sendt hjem jo før jo bedre :b

Er jo ikke akkurat normalt å dra hjem samme dag da.. ;) skjedde så mye negativt forrige gang på barsel så det å ligge på to eller fler mannsrom gir meg angst!

Jeg hadde et så fantastisk svangerskap sist, så får jeg et sånn igjen er jeg strålende fornøyd! :)

Jeg skal heller ta i mot litt besøk på sykehuset, gjorde nemlig ikke det sist.
Jeg skal ikke være med i barselgruppe, vi møtte hver 14.dag og synes det ble altfor ofte! Rakk jo knapt å besøke mine venninner som også hadde fått barn.
Være litt flinkere til å være hjemme og nyte, ikke farte så mye hele tiden ;)

Her har de forresten pasienthotell med egne barselrom - det var helt himmelen med eget bad, stellebord på rommet, vanlige gode rammesenger og ikke sykesenger, stressless til amming, tv og bord til å spise ved.
Jeg/vi skal ønske meg dit ned så fort som overhodet mulig denne gangen :)

Jeg hadde et så fantastisk svangerskap sist, så får jeg et sånn igjen er jeg strålende fornøyd! :)

Jeg skal heller ta i mot litt besøk på sykehuset, gjorde nemlig ikke det sist.
Jeg skal ikke være med i barselgruppe, vi møtte hver 14.dag og synes det ble altfor ofte! Rakk jo knapt å besøke mine venninner som også hadde fått barn.
Være litt flinkere til å være hjemme og nyte, ikke farte så mye hele tiden ;)

Her har de forresten pasienthotell med egne barselrom - det var helt himmelen med eget bad, stellebord på rommet, vanlige gode rammesenger og ikke sykesenger, stressless til amming, tv og bord til å spise ved.
Jeg/vi skal ønske meg dit ned så fort som overhodet mulig denne gangen :)

Høres ut som herlige rom!
Sist var eg veldig heldig med dei andre barseldamene, så me har faktisk kontakt endå! Så syns det var koselig å møte andre i samme situasjon, og så følte eg meg ikkje så åleine i løpet av dagane på sykehuset...

Høres ut som herlige rom!
Sist var eg veldig heldig med dei andre barseldamene, så me har faktisk kontakt endå! Så syns det var koselig å møte andre i samme situasjon, og så følte eg meg ikkje så åleine i løpet av dagane på sykehuset...

Ja, det var helt herlig. Var også stillere på pasienthotellet. Synes det var så mange jm, pleiere og leger innom fra kl 7 om morgnen og gjerne når vi akkurat hadde sovnet på føden.. Vi kunne jo uansett gå opp på føden (en etasje) hvis vi lurte på noe. Hotellet har også jm på vakt til en hver tid.
Mannen var med på sykehuset i hele perioden, så da var det deilig å ha eget rom, han sov også der.

Ellers har føden her besøksforbud. Kun Pappa og evt søsken som er velkomne, ikke besteforeldre, tanter onkler etc. Men på hotellet kan man ha besøk :)

Ja, det var helt herlig. Var også stillere på pasienthotellet. Synes det var så mange jm, pleiere og leger innom fra kl 7 om morgnen og gjerne når vi akkurat hadde sovnet på føden.. Vi kunne jo uansett gå opp på føden (en etasje) hvis vi lurte på noe. Hotellet har også jm på vakt til en hver tid.
Mannen var med på sykehuset i hele perioden, så da var det deilig å ha eget rom, han sov også der.

Ellers har føden her besøksforbud. Kun Pappa og evt søsken som er velkomne, ikke besteforeldre, tanter onkler etc. Men på hotellet kan man ha besøk :)

Oi, veit det er litt strengt her og, men søsken, far og besteforeldre får kome på besøk i alle fall! Sambo får ikkje fri fra jobb, så han må nok fint gå på jobb som sist... Skal også ha KS, så rekna ikkje med at eg får velge rom då ;)

kose meg mer! drømme mer! bære magen stolt. sove når baby sover!!!

Back
Topp