Kva var grunnen til at du valte å få barn akkurat no?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
...eller kanskje du ikkje valte det, men at det kom som ein stor overraskelse? ;)

Har alltid hatt lyst på barn tidlig og fikk min første når jeg var 20. Nå er han 4, og det passet veldig bra for oss syns vi:) Vi kjøpte hus for snart to år siden og har fått pusset opp en del, og storebror er så fantastisk snill og god så det føltes bare rett:Heartred Ville egentlig ha max 3 års aldersforskjell, men det passet dårlig med huskjøp og oppussing, så da ble det 4. Tror det blir perfekt!

Minstemann starter på skolen til høsten. Han har noen utfordringer så vi tenkte det ville være fint for han å få en roligere start første skoleår. Det var også nå eller aldri for å unngå for stor aldersforskjell :D
(Storesøster blir 9 år)

Ønsket de egentlig litt tettere, men naturen ville det ikke slik. Håpet på 2-2,5 år mellom dem, men nå blir det 3,5.
Ønsker at de skal ha mest mulig glede av hverandre gjennom hele oppveksten, og håper at de skal kunne få tette bånd når de blir voksne.
Føler også at vi har livene på stell, så det passer godt å utvide familien ytterligere nå.

Første permisjon var litt tøff, så det tok tid før jeg kunne tenke på nummer to. Deretter var jeg uten jobb/vikariat. Da jeg i høst fikk et årsvikariat med fast månedslønn, slo vi til :)

Greit med en attpåklatt som ikke var så veldig mange år yngre enn sine eldre søsken :) og så var det veldig greit å få litt pause fra jobb nå rett og slett...

Jeg har en på 6 år fra før som jeg var alene med fra før fødsel til jeg traff drømmemannen da han var rundt 3. Flyttet sammen da eldste var 4 og ville da vente litt før vi prøvde å få barn sammen.

Vi er begge i midten av 30-årene, så det var nå eller aldri for oss. Her klaffet det med en gang vi startet prøvingen :love017

Vi trodde overhodet ikke jeg skulle bli gravid nå. Vi kommer begge fra familier med mye infertilitet, med prøverør og adopsjoner i ganske nær familie, og også «vanlige» vansker med å bli gravid samt spontanaborter, så vi tenkte dette kom til å ta tid! Bestemte oss derfor bare for å kutte ut prevensjon så kroppen fikk venne seg av den, også ville det nok skje om ei god stund. Istedenfor ble jeg gravid med en gang, noe som endte i SA, også ble jeg pinadø gravid igjen like etterpå også. Ut i fra det antar jeg det bare var meningen at vi skulle få barn nå, selv om det er utrolig mye rundt oss som gjør at det egentlig ikke passer så godt.:p

Back
Topp