Kva var det fyrste gravidsymptomet du merka?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Kva var det fyrste symptomet du fekk på graviditet? Kvalme, trøyttheit, eller noko heilt anna?
Kanskje du ikkje har noko spesielt med symptomer?
Hugs at det er like normalt å ha lite symptomer som å ha mange!

Når kom det fyrste teiknet på at du var gravid, og kva var det? :)

Første var egentlig bare at jeg var sikker på at jeg var gravid, og så måtte jeg tisse i ett sett!
Tok tid før videre symptomer som tretthet og kvalme.

Jeg stod i dusjen på badeland og fikk det som kjentes ut som verdens hardeste vannstråle på puppen.
Det var som et lyn som fikk gjennom meg og det var en helt normal vannstråle.
Skjønte ikke tegnet før testen var positiv

Første jeg merket var et skarpt stikk på den ene siden av magen seks dager etter eggløsning. Husker jeg tenkte at hvis jeg er gravid nå var det egget som festet seg. Vet jo ikke om det var det, men stedet stemmer med hvor bebis ligger nå. Kan også ha vært eggstokken egget ble sluppet fra - den er på samme side.

Tok test da jeg ble kvalm når jeg var sulten. Hadde egentlig tenkt til å vente med å teste til uteblitt menstruasjon - så jeg ikke skulle bli helt testegal - men så ble jeg uvel og da testet jeg morgenen etter (3+5). Føles som en evighet siden.

Første var egentlig bare at jeg var sikker på at jeg var gravid, og så måtte jeg tisse i ett sett!
Tok tid før videre symptomer som tretthet og kvalme.
Samme her tisse var det første! Og ikke menstrasjon på samme tidspunkt som jeg pleier;)

Jeg ble plutselig forstoppet, og syntes det var så merkelig.

Falt meg ikke inn først at jeg kunne være gravid, til tross for at jeg var et par dager over IKM, for jeg hadde nylig tatt mandlene og bare levd i smertehelvete, og leste at mange får tukla til menssyklusen etter å ha vært i narkose narkose. Yeah right...!

Det første jeg merket var en veldig vond korsrygg og mensenmurringer inntil en uke før forventet mens. Det var unormalt for meg, så tenkte det kanskje hadde klaffet. Ryggvondten gikk over i uke 6 :D

Kvalme, tretthet og ømme pupper. Usikker på rekkefølgen, de kom ganske samtidig :)

I ettertid ser jeg at jeg fikk en liten festeblødning 6 dager etter den skjebnesvangre natten. Og så ble jeg svimmel og fikk lavt blodtrykk.

Mensaktige murringer nederst i magen. Det som er vanskelig med det er jo at det føles veldig likt som når man ikke er gravid. Andre symptomer som kvalme, hyppig tissing og ømme pupper kom ikke før på slutten av uke 5.

Tror det var trøtthet! Og så fikk jeg plutselig til å presse ut en dråpe melk av det ene brystet, det hadde jeg ikke kunnet gjøre på kjempelenge :hilarious:

Det aller første tegnet på svangerskap for meg var markant forsterket luktesans. Så kom ømme bryster, halsbrann, tretthet og til sist kvalme.

Murringer i magen mellom eggløsning og forventet mensen. Så kom lite energi, metallsmak i munnen.

Kastet opp og kroppen vrei når jeg så noe type mat . Tok test samme dag som kvalmen og fikk positiv test .

Back
Topp