Kva var det fyrste du tenkte når graviditetstesten lyste positiv?

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
Noe lignende "Å fyf.. :nailbiting:". Vi hadde bare gjort et halvhjertet forsøk den aktuelle prøveperioden (pp2), og var egentlig enige om å drøye det til etter flytting, nye jobber osv.. Så når det plutselig klaffet så fort likevel ble vi egentlig ganske sjokkert. Jeg testet positivt den dagen jeg skulle reise på ferie til mine foreldre uten kjæresten, så vi måtte egentlig fordøye det litt hver for oss før vi møttes igjen et par uker senere. Nå har vi vent oss til tanken og er spente, men gleder oss :happy:
 
Here we go again. Tredje positive test på ni måneder, orker ikke en SA til nå.
Ønsket bare å hoppe frem i tid til uke 12. Er 10+0 i dag, så snart kan jeg senke skuldrene litt og faktisk tro på at vi skal ha barn.
 
Here we go again. Tredje positive test på ni måneder, orker ikke en SA til nå.
Ønsket bare å hoppe frem i tid til uke 12. Er 10+0 i dag, så snart kan jeg senke skuldrene litt og faktisk tro på at vi skal ha barn.

Får du noe mer oppfølging siden du har hatt to sa i løpet av 9 mnd?
 
Visste det! Samtidig litt overraska !
 
Får du noe mer oppfølging siden du har hatt to sa i løpet av 9 mnd?
Nja, etter andre gangen fikk jeg henvisning til gynekolog av fastlegen, fikk time fem måneder frem i tid. Jeg orket ikke gå så lenge uten å få noen svar, så jeg bestilte time privat. Så vi var der i april, og fant ingen årsaker hos meg. Tok ultralyd og sjekket hormoner. Så abortene var sannsynligvis pga kromosomfeil og muligens nattevakter. Vi hadde prøvepause en stund etter det, også fikk jeg resept på progesterontilskudd og antikoagulerende av hun private gynekologen da jeg ble gravid. Var på UL der i uke 6+4 for å se på hjertet (det slo!), og skal ha ny UL i uke 12. Etter det slutter jeg på progesteron og antikoagulerende, og går bare til vanlig oppfølging hos jordmor.

Stor dansk studie om nattarbeid og spontanaborter:
https://sykepleien.no/2019/03/sa-mye-oker-risikoen-spontanabort-ved-nattarbeid
 
Nja, etter andre gangen fikk jeg henvisning til gynekolog av fastlegen, fikk time fem måneder frem i tid. Jeg orket ikke gå så lenge uten å få noen svar, så jeg bestilte time privat. Så vi var der i april, og fant ingen årsaker hos meg. Tok ultralyd og sjekket hormoner. Så abortene var sannsynligvis pga kromosomfeil og muligens nattevakter. Vi hadde prøvepause en stund etter det, også fikk jeg resept på progesterontilskudd og antikoagulerende av hun private gynekologen da jeg ble gravid. Var på UL der i uke 6+4 for å se på hjertet (det slo!), og skal ha ny UL i uke 12. Etter det slutter jeg på progesteron og antikoagulerende, og går bare til vanlig oppfølging hos jordmor.

Stor dansk studie om nattarbeid og spontanaborter:
https://sykepleien.no/2019/03/sa-mye-oker-risikoen-spontanabort-ved-nattarbeid
Godt å høre du er godt oppfulgt ❤️
 
Back
Topp