Kva trimester var verst?

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Kva for eitt av trimestera synes du var verst? Fyrste, andre eller tredje? Eller var dei like ille alle saman. Eller kanskje du synes alle var flotte? :p
 
Vanligvis 3.trimester, men denne gangen var det 1. Ikke fordi det var spesielt vondt, eller t jeg var kvalm. Men jeg brukte lang tid på å omstille meg til å skulle gå gravid en gang til. Jeg tok sorgene på forskudd og gikk i kjelleren på tanken på bekkensmertene, hjelpeløshet og fysiske begrensninger. Heldigvis ble humøret bedre ettersom magen vokste og lille gull begynte å bevege seg!
 
Pluss og minus med alle ;)

1. Trimester:
+ Spenningen, at jeg ikke hadde stor mage og at jeg stort sett var i form.
÷ Risikoen for spontanabort og at jeg var småkvalm om morningen.

2. Trimester:
+ For at jeg kjente liv! Og at det ennå ikke var tungt, men jeg hadde en søt babykul. Formen var bedre, og babynyheten var sluppet :D
÷ Jeg følte at dette trimesteret varte i det lange og det breie...

3. Trimester:
+ Nå nærmet det seg slutten. Endelig... koslig å kjenne liv, også fra utsiden.
÷ Det ble tungt, og jeg følte meg sliten. Ingen jakker som passet og selv gravidietsbuksene var en anelse for trange.

Det verste trimesteret var vel det første. Pga formen var dårligst da og at jeg ikke kunne fortelle om det til folk rundt meg :)
 
Andre trimester var værst.. Var så trøtt og sliten. Syntes formen var på topp fra ca uke 36 -mindre bekkenvondt, ingen kvalme og kroppen hadde tilpasset seg litt vektøkningen :)
 
Definitivt første, hovedsaklig pga engstelse etter å ha opplevd MA tidligere og litt pga kvalme. Utenom det hadde jeg et flott svangerskap :Heartred
 
Helt klart første med konstant kvalme til uke 14, også var ikke nyheten sluppet enda så kunne ikke si at man var kvalm, måtte bare late som alt var bra:wtf: Syns andre og tredje var veldig fine, litt smålei på slutten men elsket hele spenningen rundt det hele:happy:
 
Back
Topp