Kva synest du er/var best med ammingen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
Er det kosen, det praktiske, eller kanskje kjensla av å meistre det? Eller noko heile anna? :-)

Det aller beste er jo at maten til baby er klar hele tiden, at man slipper å styre noe mer enn å gi pupp.

I starten hatet jeg det, det var vondt og ubehagelig. Jeg hadde KS, så sleit lenge med vondt i kroppen og særlig ryggen, så jeg syns det var grusomt hver gang det hadde gått lang nok tid til at jeg måtte amme igjen.

Men nå er jeg i fin form, funnet ut hvordan det er enklest for meg å amme. Så nå legger jeg henne til faktisk oftere enn før, men hun spiser så kort og. Og så er det veldig koselig når hun sovner ved puppen syns jeg[emoji4]

Det beste med amming er det praktiske.. og ikke minst den nærheten man får med barnet:)jeg sitter utrolig stor pris på at jeg har kunnet amme begge mine:D og rar som jeg er så elsker jeg nattamming en også:eek:

Det er veldig praktisk at maten er klar å ingen oppvask ;p hadde flaskebarn sist, så vet hva det er å koke flakser.. men det absolutt beste er å trekke seg unna mas å kav og bråk å støy, kun meg å lillemor på et stille rom i en travel hverdag. Ikke alltid vi trekker oss unna, å noen dager føles amming hektisk for alt må tilpasses, men de gangene vi trekker oss unna å nyter ei fredelig ammestund er det bare helt magisk <3

Fikk aldri helt til amminga, så slutta ganske fort. Slutta og fordi det var ikke noe for meg. Men det er en annen sak.

Men det var vanskelig og trist å slutte, og jeg begynte å grine på sykehuset når jeg sa til sykepleierne at jeg ville slutte. For det var nærheten og kosen som var greia.

Det aller fineste er nærheten, og ett øyeblikk som bare er mellom mamma og baby! Man kommer ikke nærmere!

Praktisk! Maten er klar uansett når på døgnet. Men om babyen er inneforstått med at utdrivingen kan være litt treg innimellom er en annen sak...

Det praktiske og det at vi i det hele tatt får det til! Gir meg en utrolig god følelse at jeg kan gi barnet mitt den beste maten han kan få. Det tok to uker med stahet,lite søvn og en god porsjon viljestyrke,men jammen fikk vi det ikke til. DET er jeg stolt av :)

Gleden og nytelsen i lille sine øyne når han blir lagt til brystet. At det er kun jeg som kan gjøre det for min lille, noe spesielt vi to har sammen. Spesielt bånd [emoji173]️

Det var helt fantastisk å amme!! Maten var tilgjengelig hele tiden, noe som gjorde at man kunne ta med seg den lille overalt. Det var utrolig praktisk, jeg elsket kosen jeg fikk med han og roen det gav han:)

Den beroligende effekten det har på urolig baby på natten... spørs nok om det går mot en slutt her nå, dessverre, men skal holde ut litt til!

Back
Topp