Kva smertelindring vil du ha/hadde du under fødselen?

Startet med lystgass, men riene var så heftige uten særlig pauser, så endte opp med epidural :) veldig glad for det da fødselen tok sin tid og det endte opp med vakum :)
 
Lystgass! :) Tok den verste smertetoppen på riene, og trengte ikke noe mer. Rimelig rask fødsel heldigvis.
 
Badekar og akupunktur! Hadde gått inn for en fødsel uten medikamentell smertelindring, og det gikk heldigvis. Jeg tror det gikk greit nettopp fordi jeg visste at epidural etc ikke var tilgjengelig på den avdelingen jeg valgte å føde på, det ville ikke nytte å rope etter det:p Det har kanskje litt å si at fødselen gikk så raskt også:happy:
 
Hadde epidural denne gangen også:) Med førstemann satt den som en skudd og jeg kjente ingen ting under resten av fødselen. Med andremann måtte jeg vente 2 timer før jeg fikk pga anestesilegene var opptatte, den tok bare det absolutt værste av smertene i ryggen men ellers kjente jeg alt. Uansett fornøyd med epidural. Aldri prøvd noe annet og er nå ferdig! To barn er perfekt for meg ❤️
 
Var litt sent ute med å spørre etter epiduralen, så jeg rakk bare veneflonen :p
 
Fikk lystgass vett jammen ikke om det hjalp fikk den ikke før nærmere 9 cm så vett ikke om jeg var for langt, epidural fikk jeg ikke tilbud om siden jeg var ti cm når jm tenkte å tilby det, fikk spinal pga hks og den hjalp godt...
 
Back
Topp