Kva pålegg bruker dåke?

Tesemor 89

Betatt av forumet
Junilykke 2022
eg lurer på ka dåke har på brødskiven og slikt...
leste no nett at fårepølsa da er spekemat? så då tenkte eg huff har ete da både i dag å i går... følger dåke alt som står på matportalen eller prøver dåke å leva som "normalt"  :)

Jeg følger det som står, og spiser leverpostei, syltetøy, kjøttpålegg (ikke spekemat, salami osv) og skal være ferskest mulig, hvitost, brunost, banan osv. Egentlig det meste men holder meg unna de ostene som er "farlige" og spekematen :)

Jeg følger rådene Det er jo bare 9 små måneder man burde følge disse reglene, så det synes jeg alle burde klare.
Jeg spiser leverpostei, rekesalat, baconost og litt sånt

Jeg har ikke spist brødskive på flere dager nå, INGENTING av pålegg frister *spy*.. Eneste jeg har lyst på er salami og morrpølse, salt og godt når man er kvalm. Men såklart kan jeg ikke spise det :/

Lever som normalt - bortsett fra at jeg ikke spiser spekemat (inkl salami).

holder meg stortsett til anbefalingene, men har veeeldig lyst på fenalår.. hehe :) men skal nok klara å holda meg vekke.. (trur eg) men tenke dåke på fårepølsa som spekemat? blir litt kjedeligt å berre eta kvitost i dei neste 8 mnd liksom... ( litt kresen på pålegg, meg?) :) fårepølsa er liksom ein av to ting eg får i meg no når eg er kvalm...

Knerten* skrev:
Lever som normalt - bortsett fra at jeg ikke spiser spekemat (inkl salami).

Samme her. Er jo ikke så mye man behøver å holde seg borte fra, så ser ikke på det som å ikke leve normalt hvis jeg følger rådene ;-)

Jeg pleier å spise leverpostei, ost, syltetøy, sjokkis, kjøttpålegg (ikke speke), egg, banan..

Jeg ser at det er flere av dere som ikke spiser salami. Sist svangerskap så spiste ikke jeg heller dette, men sist jeg sjekket matportalen så stod ikke salami oppført der. Hva er grunnen til at dere ikke spiser det? Hvor står det at vi skal holde oss unna salami? Spør fordi jeg er nysgjerrig og fordi jeg er veldig glad i salami. Har spist det noen ganger i det siste og ønsker å droppe det hvis det er "farlig"

Anemor80 skrev:
Jeg ser at det er flere av dere som ikke spiser salami. Sist svangerskap så spiste ikke jeg heller dette, men sist jeg sjekket matportalen så stod ikke salami oppført der. Hva er grunnen til at dere ikke spiser det? Hvor står det at vi skal holde oss unna salami? Spør fordi jeg er nysgjerrig og fordi jeg er veldig glad i salami. Har spist det noen ganger i det siste og ønsker å droppe det hvis det er "farlig"

Såvidt jeg husker er salami speket, og spekemat skal man ikke spise som gravid.

Syrine skrev:

Anemor80 skrev:

Såvidt jeg husker er salami speket, og spekemat skal man ikke spise som gravid.

ok, takk for svar. Har aldri tenkt på salami som speket mat. Da skal jeg holde meg unna det heretter

Jeg har skikkelige problemer med å få i meg frokost..Liker ikke brødmat og no når pålegget er blitt så reduser fordi ALT er farlig av det eg liker...Kjenner eg er frustrert. viste ikke engang at eg ikke kunne spise roastbeaf...Elsker jo det :(

Men så lenge eg er gravid og alt er bra så får det bare være.

Spiser brunost, hvitost eller kylling/kalkunpålegg (som ikke har vært åpen i mer enn max en uke). Og noen ganger egg i helgene!

Anbefaler deg magerost! (eller baconost..) Salt og godt. Sliter litt med å finne noe å ha på brødskiva jeg også, men magerosten er gull :D

Minni skrev:
Jeg har ikke spist brødskive på flere dager nå, INGENTING av pålegg frister *spy*.. Eneste jeg har lyst på er salami og morrpølse, salt og godt når man er kvalm. Men såklart kan jeg ikke spise det :/

Jeg har nettopp oppdaget svangerskapet, og har som gravid denne gangen fått spist både spekemat og jordbær som lå på jord jeg bare har børstet litt av... Får ta en toxotest, håper selvsagt det har gått bra... Nå kommer jeg til å fryse spekeskinke og salami om jeg får lyst på det. Det står tips om å fryse roastbiff også før man bruker det når man er gravid. Bare et lite tips...

Back
Topp