Kva man ikkje skal ete..

midnight

Glad i forumet
Eg blir heilt forvirra her...
legen min har sagt heile veien at eg kan ete det eg vil så lenge det ikkje er spekemat som har hengt vekkgjemt i et halvt år, muggen ost og gravlaks.
men lese at flere skygger unna spekemat, salami, fårepølse, roastbeef og røykt laks...
alle mine blodprøver og blodtrykk er supert, ungen har det og fantastisk... så veit ikkje heilt ka eg skal forholde meg te... uansett er det no forsent te å gjøre noko no...

nokon som ve komme med nokre innspel???

Jeg spiser det jeg har lyst på, men ikke kjøtt som ikke er gjennomstekt. men roastbiff (kanskje ikke det rødeste), salami og spekemat spiser jeg heeele tiden. Min Jm sa at maten i norge er så bra at man kan spise helt normalt. Hun hadde nettopp vært på kurs om det [:D]

Jeg forholder meg til det som står på www.matportalen.no

Godt å høyre at eg ikkje er den einaste som lever so normalt som eg kan...
var litt på tuppa rundt juletider husker eg... tenkte på all den gode mate eg ville gå glipp av... men leid ingen nød....

Forholder meg til matportalen jeg også, men er glad i salami så lenge datoen er lang og pakken ikke har vært åpnet for lenge. Holder meg unna rester også, åpnede vakuumpakker som jeg er usikker på [8D]

Spiser alt jeg.. utenom muggen ost, og rått kjøtt...

I starten frøs jeg ned salamien... men nå spiser jeg den ferskest mulig bare...

Ellers tar jeg vanlige forhåndsregler som å vaske all frukt og grønt godt, steke maten min bra osv.. som jeg gjorde før jeg ble gravid[;)] ingen hysteri her... Barn har da overlevd i overhundre år før vår tid..he he

ORIGINAL: idahelene

Jeg spiser det jeg har lyst på, men ikke kjøtt som ikke er gjennomstekt. men roastbiff (kanskje ikke det rødeste), salami og spekemat spiser jeg heeele tiden. Min Jm sa at maten i norge er så bra at man kan spise helt normalt. Hun hadde nettopp vært på kurs om det [:D]

Hvem holdt det kurset? Gilde?? [:-] Helsedirektoratet og Statens mattilsyn (matportalen) sier jo nemlig det motsatte.

Back
Topp