kva kan grunnen vere..

RaMona78

Forelsket i forumet
Seriøst altså, kva trur dere kan vere grunnen til at eg og eksen er så ueinige i kles og sko str. ??
Det irritere meg så sinnsykt..[:'(] men får heller prøve å forstå kva som kan vere galt..kva trur dere ?
Han og foreldra hans klager altså på sko str til vesla, dei meiner at ho skal bruke 27 no i vår, eg meiner 29..eg har som sagt i ein annen tråd målt foten hennes, og fått mangen til og måle den, og veit at 29 er riktig.
Ho blir altså 5 i juli. Eg kjøper 110-116 i klær, dei kjøper 104..

Eg hadde ikkje brydd meg hadde det ikkje vert for at eksen må komentere dette kvar eineste gang..ho har for stor sko[:'(] og ekssvigermor klager på det samme.. sei det ein gang liksom, javel, men kvar forbanna gang..

Eg har fått venner til å måle foten, barnehagetanter har og målt den, målt det i skobutikker og vesla sjølv seier at skoene hos pappa er vonde..
Kvifor må noken vere så sta og stå på sitt koste kva det koster vil liksom?
Eg kjem aldri til å gje etter for at dei presser på sånn og klager heile tida...så klart lar eg ikkje vesla gå med for små sko.

Tips til kva eg kan gjøre, får jo vondt at vesla som seier at skoene hos pappa er vonde, og at han alikevel ikkje vil høyre..
Ho var og så lei seg då ho fekk nye ski og sko til jul..som ho ikkje ville bruke fordi ho ikkje ein gang fekk igjen glidelåsen framme på skoene..men far nekter å høyre uansett kva me seier her...

Veit at eg har klaget på dette før, men seriøst, eg blir gal av klaginga fra eks familen..

[:@][&:]

Gurimalla..
Tru jeg hadde klikka og krevd at han skulle gå i sko som var 2 nr mindre enn hva han bruke.
Og vis ikke får du ta han med deg til en skobutikk å få de til å måle føttene hennes mens han er der og vise på sålen i skoene at hun må ha 29.

For en fjomp [>:]

Ta ut sålen på skoen og mål den sammen med foten mens han ser? Om det ikke er såle oppi, lag en av papir og mål foten med? Da vil han vel se at såle og fot ikke harmonerer? Så kan du i tillegg skrive ut en artikkel som sier det skal være 12mm margin i skoene til barn.[:)] Noen annet aner ikke jeg altså, men om foten er større enn sålen, så sier det seg vel selv....[&:]

De må da vel se hva som passer og hva som er for lite[8|]
Og det med sko er jo bare å ta ungen med i en sko butikk å høre med de som jobber der...

104 virker lite til en 4åring..
Vesla mi bruker 92-104 i klær nå liksom... å hun blir 2år i juni

værste er jo at han var med då me kjøpte støvler for 2 uker sida, der vart foten målt, og han såg det sjølv..og sa ingenting i butikken...men KLAGET ALIKEVEL ETTERPÅ!!![:@][:'(] er det mulig!???

å tvinge en unge til å bruke for små sko er rimelig drøyt ! kan jo ødelegge føttene på stakkarn .. for ett naut..

Be de om bevis, så de må gå til skobutikk som kan måle for de, så kan du heller tro de etterpå. Hvis de skulle ha rett. Noe det virker som de ikke kommer til å ha.

Du skal iallefall ikke gi etter for dem!! De er jo helt på bærtur!!!
Hm, men hva kan man gjøre..???
Kanskje snakke med helsesøster, og få han med på en time dit, så hun kan forklare og fortelle hvorfor hun ikke må ha for små sko?
Og når jenta selv klager, så må han jo ta et hint???
Jeg vrir hjernen og prøver å forstå HVORFOR de ikke vil kjøpe store nok klær, men jeg bare fatter det ikke....[8|]
104 brukte mine da de var 2-3 år...

ja får vel gjøre det igjen...men som sagt så var far med då me kjøpte støvler, foten vart målt, og han såg det sjølv..sa ingenting da, men klaget etterpå....så virker litt håpløst...[:'(]

ORIGINAL: Selveste Kråka

Du skal iallefall ikke gi etter for dem!! De er jo helt på bærtur!!!
Hm, men hva kan man gjøre..???
Kanskje snakke med helsesøster, og få han med på en time dit, så hun kan forklare og fortelle hvorfor hun ikke må ha for små sko?
Og når jenta selv klager, så må han jo ta et hint???
Jeg vrir hjernen og prøver å forstå HVORFOR de ikke vil kjøpe store nok klær, men jeg bare fatter det ikke....[8|]
104 brukte mine da de var 2-3 år...

Nei nei gir meg aldri på dette altså!! vesla brukte og 104 då ho var 3 ja...VRIR hodet eg og, eineste eg kjem på er at dei er så dumme KUN for å irritere meg, og liker å KLAGE! dei er glad i å gjøre livet surt for andre...

tvinge ungen til å gå i for små sko er ganske drøyt... Jeg tror jeg hadde dratt inn litt ekstra hjelp er, resurshelsestasjonen, familievernkontoret, felles foreldresamtale i barnehagen... virkelig fått satt han på plass med litt flere enn dine meninger...
Det er skadelig for barn og gå i for små sko, og det er vondt for de og gå i for små klær... jeg ville kaldt det på grensen til omsorgsvikt... gitt klar beskjed om at nå skaffer han sko som passer, sko som er i den størelsen skobutikken anbefaller, eller så holder du ungen hjemme... Hadde og gitt beskjed om at hvis det skjedde en gang til, eller dette ble tatt opp eller klaget på EN gang til, kom det samme til å skje...
Desuten hadde jeg tatt en tlf til barnevernet så du har de på din side....
Det er IKKE greit å holde på sånn her, og DU er den eneste som kan gjøre noe med det!

Jeg bare spør meg selv HVORFOR i alle dager nekter de å kjøpe sko som faktisk PASSER henne? Hva er problemet liksom? Handler det om å ha rett? Herregud for et brødhue!!
Jeg er så GLAD kjæresten min og familien hans er normale!!

Jeg vet ikke helt hva du skal gjøre med det der jeg. Men det er jo faktisk en viss størrelse forskjell på 104 og 110-116 i klær, og hvertfall stor forskjell på 4 str forskjell på sko størrelser. Hadde hun egentlig måttet bruke 26 i sko hadde hun da aldri klart å gå med sko i str 29, de hadde jo falt av også.

Har eksen din selv hørt at dattern mener at skoene han kjøper er vonde? Om de klærne han kjøper er for små, for korte - whatever ville jeg absolutt påpekt det om jeg så dattern med for små klær. " Den gensern er jo altfor kort i armene " eller noe slikt.

ORIGINAL: Miss Trash a lot

tvinge ungen til å gå i for små sko er ganske drøyt... Jeg tror jeg hadde dratt inn litt ekstra hjelp er, resurshelsestasjonen, familievernkontoret, felles foreldresamtale i barnehagen... virkelig fått satt han på plass med litt flere enn dine meninger...
Det er skadelig for barn og gå i for små sko, og det er vondt for de og gå i for små klær... jeg ville kaldt det på grensen til omsorgsvikt... gitt klar beskjed om at nå skaffer han sko som passer, sko som er i den størelsen skobutikken anbefaller, eller så holder du ungen hjemme... Hadde og gitt beskjed om at hvis det skjedde en gang til, eller dette ble tatt opp eller klaget på EN gang til, kom det samme til å skje...
Det er IKKE greit å holde på sånn her, og DU er den eneste som kan gjøre noe med det!

Dette kan være veldig lurt [:)] Og kanskje samtidig be om en time der, eller på familievernkontoret MED eksen og ekssvigermora di, hvor de selv kan se hva som passer osv. Om det ikke funker i en butikk mener jeg.

ORIGINAL: Qü$×

Jeg bare spør meg selv HVORFOR i alle dager nekter de å kjøpe sko som faktisk PASSER henne? Hva er problemet liksom? Handler det om å ha rett? Herregud for et brødhue!!
Jeg er så GLAD kjæresten min og familien hans er normale!!

handler nok mest for dei om berre å ha rett ja..heilt håpløst..[:'(]

ORIGINAL: RaMona78

værste er jo at han var med då me kjøpte støvler for 2 uker sida, der vart foten målt, og han såg det sjølv..og sa ingenting i butikken...men KLAGET ALIKEVEL ETTERPÅ!!![:@][:'(] er det mulig!???

Visst han var med og ikkje klagde før seinere,så skulle en nesten tru at x-svigermora di kanskje har en finger med i spillet?? :p

Helt tragisk oppførsel av dei!! Burde tenke på ungen sine føtter i stede for si ega stolthet!!

ORIGINAL: InLoveAndIHateIt

Gurimalla..
Tru jeg hadde klikka og krevd at han skulle gå i sko som var 2 nr mindre enn hva han bruke.
Og vis ikke får du ta han med deg til en skobutikk å få de til å måle føttene hennes mens han er der og vise på sålen i skoene at hun må ha 29.

For en fjomp [>:]

ORIGINAL: Råsa Muffin

ORIGINAL: Miss Trash a lot

Dette kan være veldig lurt [:)] Og kanskje samtidig be om en time der, eller på familievernkontoret MED eksen og ekssvigermora di, hvor de selv kan se hva som passer osv. Om det ikke funker i en butikk mener jeg.

sign

Du spurte om grunnen ja... jeg tror grunnen er at xen din og sigermonstere rett og slett ikke liker deg, er sta, og lar dette gå utover jenta di... For meg høres det ut som han er styrt av sin mor, som helt sikkert er en sta dame med sterke meninger, som virkelig ikke liker deg, og ikke skal ha noe av at du har rett...

Så jeg tror det eneste du kan gjøre her, er å sette ned foten, bite hardt tilbake, og kreve respekt!

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

å tvinge en unge til å bruke for små sko er rimelig drøyt ! kan jo ødelegge føttene på stakkarn .. for ett naut..

Back
Topp