Kva Hjelper Mot Kvalme Tråd

• Trådstarter Trådstarter The Flying Scotsman
  • Opprettet Opprettet
T

The Flying Scotsman

Guest
Kva hjelper DEG når kvalmen kjem ?

( Skriv dine råd så kan me laga ei liste som kan hjelpe dei som ikkje er komme i den akutte kvalme tida)

Det som hjelper for meg. Lett kvalme

Salt kylling
Melk
Sjokolade
Eplejuice
Faris
Grovbrød

Meir kvalm

Lovehearts
Sitrondrops
Ritz kjeks
Saltstenger
Appelsiner

Mykje Kvalm

Blåbær
Postafen

Termin 8 Juni 2014

ingefær

Stor forskjell på meg om det går lenge mellom måltidene eller om jeg spiser hver 2. time:) hjelper også hvis jeg spiser god kvelds - da er jeg ikke like kvalm morgenen etter:) mat er kanskje det siste man vil ha, men man får mye igjen for å presse i seg ;-)

når kvalmen kommer til meg så hjelper det å spise mat selv om en ikke er så fristet til å spise.. ellers hjelper lovehearts :)

har hamstra masse rart i det siste, og tanken er at det skal være greit å få opp igjen... så prøver salte ting, sure, smaksløse, spesielle osv. kommet til at fritert potet,engelsk chips med salt og eddik er bra, knekkebrød med kaviar.
melk.nudler ( litt sært å få opp igjen hehe )
eter ikke snop, ikke noe til søtmoms, kan ete kake ett par ganger i året bare. så jeg heller mer til det salte og tørre nå.,

Jeg spiser om morgenen når det er verst, litt over et halv knekkebrød med majones og servelat... Tørr ikke spise mer :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker fra mai, jeg har slitt veldig med kvalme. Prøvd alt mulig, men sånne seaband du får kjøpt på apoteket har virkelig hjulpet meg :) et lite tips :) også er det viktig å spise hver andre time, når jeg går over blir jeg kvalm. Lykke til juni damer :)

Sent from my iPad using BV Forum

Sunlolly colasmak - det eneste som hjalp meg i forrige svangerskap.
Seaband - Til håndleddene, kjøpes billig på nille. dyre på apoteket.
Spise hver 3 time - Gikk jeg over 3 timer ble jeg dårlig på sekundet.

Nå har jeg kun lett kvalme til tider hver dag, og da hjelper det å spise litt. Men forrige svangerskap hjalp kun cola og salt chips, alt annet kom opp. Håper virkelig jeg ikke trenger å leve på det denne gang! :)

Sunlolly colasmak - det eneste som hjalp meg i forrige svangerskap.
Seaband - Til håndleddene, kjøpes billig på nille. dyre på apoteket.
Spise hver 3 time - Gikk jeg over 3 timer ble jeg dårlig på sekundet.

Nå fikk jeg lyst på sunlolly! * løper til kjøleskapet å henter * :D

spise regelmessig :) blir fort kvalm om jeg glemmer å spise på jobb!

spise regelmessig :) blir fort kvalm om jeg glemmer å spise på jobb!
Samme her. Fine rundstykker med ost, goldfish, cheese doodles, smoothie og lakris er noe av det som hjelper. Men kaster heldigvis ikke opp, er bare uvel og svimmel. Blir ofte uvel på ettermiddagen, også holder det seg jevnt utover kvelden.

Back
Topp