Kva gjer dekan saman med partneren før termin?

Bruker00ma

Betatt av forumet
No er det kort tid til babyen skal koma og vil gjerne ha kvalitetstid med mannen før me blir tre. Han er "desverre" ein veldig travel mann med mykje på kalendaren.
For dekan som allerede har fått små; kva gjorde de i forkant? Og til de som endå ventar; tilbringar dekan ekstra tid saman? :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi har hver vår bok som vi leser, ganske koselig faktisk å sitte i benken å lese "sammen". Så har vi hatt en del ærender å sykehuskontroller som vi er sammen om. Ellers så bare "er" vi, deilig det også.

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå blir vi 4 da,men mannen har tatt noen dager avspasering der jeg og han har gjort ting sammen sånn som spise lunsj,kose oss, kjørt oss noen turer,gått turer osv...Hentet storebror i bhg tidlig alle dager der vi har vært ute og spist middag,lekt,vært på besøk osv...
Vi har kost oss masse sammen de siste ukene nå,syns det er viktig for fokuset blir litt annerledes når det kommer en liten en som tar litt tid og oppmerksomhet.

Mannen min er så snill så jeg får fot massasje hver kveld,men det har han gjort alle år vi har vært sammen da så det er ikke noe nytt,men det er så godt til hovne bein om dagen:)

Ingenting spesielt vi ikke gjør sammen ellers også :) men har merket at sene spaserturer og søndagsturer men bil har det blitt mindre av etter at nr 1 kom :)

Vi hadde noen dager barnefri her før påske og gikk ut og spist, var på mathallen og sov lenge. Ellers er hverdagen travel med storebror så ikke så mye mer ekstra enn vanlig. Men vi er flinke til å kose oss en kveld i uka med god mat, film og slik da. Men vi er mest hjemme ja.
Fokuset har vært mest på å kose med han vi allerede har

Gjør ikke noe spesielt. Er nok en av de tingene vi "burde ha gjort" som vi kanskje kommer til å angre på etterpå (som med alle de andre 1000 tinga man kommer på siste uka :( ). Men det blir en del kos foran netflixen da

Vi har en tv serie som vi følger med på sammen, og før lillemann kom, så var det et par tv serier, så da ble det noen kvelder i uka som vi lå krølla sammen på sofaen :) Ellers så var vi opptatt av å legge oss sammen, så vi kunne ligge og bare kose og prate :) Gjorde ikke så mye spesielt, men det holdt for oss :) Og selv etter at Sebastian kom, så har vi vært flinke te å holde det gående :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Vi gikk en del ut på "date" hvor vi spiste og koste oss. Vi syntes det var viktig med litt "kjærestetid" før vi ble tre og ikke lenger får anledning til det. Har ingen besteforeldre i nærheten til å sitte barnevakt.

Gjør ikke så mye mer nå enn før. Har den siste tida prioritert å være mye sammen med storebror før lillesøster kommer, gi han masse oppmerksomhet og bare kose oss alle tre sammen. Ellers så passer vi på å få snakka godt sammen en eller annen gang i løpet av dagen (varierer siden mannen jobber skift), men kan godt sitte i samme rom med hver våre ting. :-)

Nå har jeg født da, men en ting vi gjorde som vi nyter godt av ennå var å ta "time out" i badekaret. Uten TV, mobil, Internet etc, kun oss to. Min mann er også en svært opptatt type med 5-6 aktive (og flere sovende) verv i tillegg til 100% jobb. Den lille timen noen ganger i uken var virkelig gull verdt.

Det må jo ikke være et bad, men å stenge verden utenom oss to ute en stakket stund. Anbefales!!

Vi gjorde vel egentlig ikke noe spesielt annerledes enn vi har pleid å gjøre :) vi pleier å ta en dag i mnd eller to der vi spiser sushi f.eks eller gjør noe annet kos :) syns det er deilig å bare "være" også uten presset om at man må huske på hverandre og alt det der.. Klart man skal huske på hverandre og pleie forholdet, men hvis man skal ha så fokus og "stresse" det så blir det jo bare enda mer stress føler jeg .. Så vi bare er vi, og nyter nuet :)

Vi brukte mye tid på den kommende storebroren. Også har han vært noen turer på overnatting hos besteforeldre aleine. Da har vi vært ute på besøk hos venner, slappet av hjemme bare oss to, sovet lenge, laget mat og vært ute å spist. :) Tror at det viktigste man kan gjøre er å slappe av, forberede seg og snakke sammen, spiller ikke noen rolle hva man ellers "gjør". :)

Back
Topp