Kva forventer du av oppfylging i svangerskapet?

M

Moderator Marte

Guest
Har du nokon spesielle forventningar for oppfylging når du er gravid?

svangerskapsomsorg_podcast.jpg


Denne podcasten tek for seg kva du som nygravid kan forvente i svangerskapsomsorgen.
 
Tja har jo vært igjennom det før.. Forventer at jordmor skal være i overkant positiv denne gangen også.. Hun var slik som dette : helt nydelig.. Helt nydelig :laughing025
 
Hadde min første svangerskapskontroll denne uka, med en veldig hyggelig jordmor på helsestasjonen.
Jeg ble litt overrasket over at hun satte opp ny time allerede når jeg er i uke 13-14, men det kan jo ha vært ting som kom opp under samtalen vår som gjorde at hun satte opp time allerede da, eller fordi jeg skal på UL i forbindelse med KUB-test i uke 12-13.
For meg som godt voksen førstegangsgravid var det veldig godt å få den timen, og håper at jeg kanskje får litt oftere kontroller enn det som er standarden :)
Jeg synes jordmor var veldig på tilbudssiden i forhold til at jeg kan ta kontakt uansett hva det skal være.
 
Håper at om det viser seg at denne babyen også er stor at jeg vil få tettere oppfølging som sist med vekstestimeringskontroller.. og at siden jeg fødte vaginalt sist over termin og fikk en stor baby at de vil denne gangen evnt sette meg i gang tidligere pga størrelsen (noe de ikke ville gjør sist siden jeg var førstegangs.)
Har helt angst for å føde ut en 5 kilos baby igjen, eller rettere sagt var det vel hodet på 39cm som gjorde at jeg slet i mange måneder etterpå... :schoked025
 
Back
Topp