Kva er yndlingsmiddagen til ditt/dine barn?

Ranveig!

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Kanskje eg kan få nokre tips som ungane kan like?

Eldste sin absolutte yndlingsmiddag er spaghetti og kjøttdeig med buljongsaus (heller kjøttbuljong + vatn over kjøttdeigen når den er ferdig steikt og lar den trekke litt). Og sidan dei alltid må velge ein sort grønsak til middagen blir det rå gulrotstilkar til.

Lille sin (nyleg oppdaga) favoritt er lasagne. Med agurk og tomat til. Og gjerne kvitløksbrød.

Jeg har et barn som ligger ca 1 år etter jevnaldrende i matveien, når det gjelder dette med å prøve nye ting, spise skorper osv... Så i sommer har hun lært seg å like blomkål og gulrot, så det er stor stas i heimen! 

Men, hun er en typisk unge i matfronten... Hun elsker Grandiosa, pølse, pannekaker, fiskegrateng...

Har for tiden en ganske altetende liten sak her.. vet det fort forandrer seg så setter pris på det. Men fisk er vel favoritten sammen med pasta eller ris. Hun liker mye smak så linsesuppe eller f.eks tom kha gai går også ned på høykant. Hun er 17 mnd. Eneste som jeg må lure litt med er grønnsaker. De må helst ligge i en saus eller smake annerledes.

Hun virkelig elsker pannekaker! :D
Hun spiste en og en halv pannekake her om dagen. Jeg ble så forskrekket da jeg måtte fylle på og fylle på på tallerkenen hennes. Da var jeg veldig stolt av henne.
Hun "nammer" og koser seg verre. Og jeg blir sittende og se på i beundring ;)

(Hun er ikke så glad i mat, så alt som går ned er en jubel)

Minste har vel ikke noe spesifik yndlingsmat ennå, men størstemann er som meg, elsker medisterkaker, med makaronistuing, poteter og veeeldig god hjemmelaget brun saus til! :)

Pølser, pannekaker og kjøttboller med potetmos...
ellers er det ett herk uten like å få han til å spise noe som helst av middag.
Han MÅ ha det og det type brødet, og det eneste han spiser på brødskiva er brunost og hvitost...
Til å få mark av...

Storebror er nok aller mest glad i taco eller stekt sei. Lillesøster er også veldig glad i det samme, men hun er elsker all slags mat uansett. Det trenger ikke være mat en gang egentlig, hun spiser sand, gress, hybelkaniner, alt hun får puttet i munnen...emoticon

Tuvas stora favoritt er kyllingfilet i biter blandet med ris, blomkål, brokkoli og fløtasaus. Ellers er hun veldig glad i pannekaker og pølser med hjemmelagd potetstappe. Men "bank i bordet" så er hun en altetende jente, men får hun en av de tre spiser hun til det er tomt eller til jeg føler at jeg må stoppe henne.

Fiskegrateng, pasta bolognese og lasagne er storfavoritter her i huset! :-)

Hun spiser nesten alt mulig men noen av favorittene er

Alt av fisk og fiskeprodukter
Pasta i alle former
rømmegrøt
pølsegrateng med masse erter, gulrøtter, blomkål og brokkoli.
tomatsuppe og blomkålsuppe.

også er hun vill etter hvitløksbaguetter!

pølser, pannekaker (eller lapper som vi spiser her i huset) og spaghetti..

Tuppa mi digger hvitfisk med hvitsaus til. Gulrot og potet. Ellers er moussaka et hit. Og biffgryte/fi8nnbiff der hun kan mose potet med fløtesaus..

trym - snart 2 år - spiser det meste - tror det beste han vet er alt hvor han får hvitløksbrød til

kasper 4 år - stekt laksefilet, med poteter, gulrot, og agurk og smelta smør.

De gangrene ho tømmer 2 tallerker med middag er da ho får fisk til middag  Kan være laks, fiskekaker, fiskegrateng, fiskepudding o.l Ofte mauler ho restene til kvelds også, ho elsker fisk Spiser også det meste av grønnsaker. 

Begge to (de er 2 og 3) elsker fiskeboller i hvit saus. Da går maten ned på høykant! Ellers spiser vel minstemor mest når hun får lasagne, og storesøster når hun får farfars seibiff. :)

*muffmuffkaka* skrev:

Pasta i alle former
rømmegrøt

Akkurat sånn er det her og, bortsett fra rømmegrøten.

*muffmuffkaka* skrev:

Pasta i alle former
rømmegrøt

Akkurat sånn er det her og, bortsett fra rømmegrøten.

alt med brun saus :) og pastaretter. Suppe er han også kjempe glad i særlig linsesuppe.

Back
Topp