Kva er viktigst ved valg av bilstol?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Hvordan den gjør det i kollisjonstest er det desidert viktigste. Pris er sekundært. Kjøper selvfølgelig ikke en stol som ikke passer i bilen.

Jeg ser etter bilseter som gjør det bra i kræsjtester, hvordan de gjør det i andre tester bryr jeg meg fint lite om (da de fleste andre tester går på brukervennlighet og jeg er mest opptatt av sikkerhet!).
Opptatt av at man kan bruke det lenge og sete til snuppa kan festes med ISOfix opp til 18 kg og belte opp til 25 kg selvsagt bakovervendt og lang i ryggen.

Syns det er verre å finne en god beltestol til det blir aktuelt

Ser på tester, og velger de som scorer høyest på sikkerheten. Selv syns jeg det er mye enklere med beltemonterte seter enn isofix, så når beltemonterte seter scorer dårlig fordi det finnes en mulighet for å montere feil, så bryr jeg meg ikke om den biten. Jeg kan lese bruksanvisninger.

Så er det viktig at barnet sitter godt og at setet står godt i bilen.

Jeg er opphengt i merket, jeg har slltod holdt meg til besafe, ettersom de gjør det jevnt over bra i tester, de nye modular setene er jo smale og passer godt i bilen, så valget var enkelt for oss

Ser litt på tester :)

Sikkerheten og selvfølgelig at den er riktig for barnet. Og ikke minst bakovervendt!!

Jeg så på tester og spurt om tips og råd, spesielt her inne da jeg vet at her inne er det folk som er veldig opptatt av det. Så var det viktig at det gikk til 25 kg bakovervendt, pris og str var ikke relevant (skattepengene var øremerket nytt sete og bilen er stor og romslig).

At den er Plussgodkjent og passer i bilen.

Sikkerhet og plass er viktigst

Testresultater, komfort og plass. Pris spiller ingen rolle. Alt er dyrt uansett :p

Sikkerhet/test/merke

Er den billig er den trolig ikke aktuell etter første kriterier. Stoler fra d.eks biltema passerer ikke ;-)

Back
Topp