Kva er/var andres umiddelbare reaksjon til babyens namn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Blei reaksjonene til namnet som forventa? Kom nokon reaksjonar uforventa?

Familien til mannen min likte ikke navnet på eldste, så på yngste insisterte vi på å kalle ham noe veldig merkelig da jeg var gravid så da det virkelige navnet ble bestemt så de bare at det i hvert fall var bedre enn det første vi hadde sagt.

Med eldste valgte vi et navn som er ganske langt under topp 10-lista. Derfor fikk vi litt sånn «oi» -reaksjoner. Det brydde ikke vi oss om for vi likte begge navnet kjempegodt :)

Med yngste valgte vi et navn som tilfeldigvis var på topp 10-lista, og alle bare «ååå ❤️ Så fint navn»

Folk har så flokkmentalitet altså. Blir som alle de ørten jeg kjenner som har barn eller barnebarn som heter Emilie. Alle sier alltid «det er såååå fint navn» når de hører at noen har kalt barnet sitt det :P

Min sønn har et navn det egentlig er 75-års aldersgrense på, så reaksjonene er veldig ofte: «Åå... Er han oppkalt etter noen??» :P Svaret på det er forøvrig nei.

Også blir de vant til det etterhvert. Tok noen måneder før jeg var vant til det også for å være helt ærlig :P

Min sønn har et navn det egentlig er 75-års aldersgrense på, så reaksjonene er veldig ofte: «Åå... Er han oppkalt etter noen??» :p
Visste ikke at navn har aldersgrense.. nå lurer jeg jo på hva det er! :hilarious:

Mine barn sine navn har vi bare fått positive tilbakemeldinger på.. kanskje spesielt jentene sine som er litt uvanlige navn :joyful:

Med eldste var det bare hyggelige tilbakemeldinger, men ikke med nr. 2... Satte de pent på plass, så hørte ikke noe mer enn den ene gangen fra hver av de!

Vi har valgt et ganske uvanlig navn (i norge ihvertfall), og har fått mange positive tilbakemeldinger. Men den mest vanlige reaksjonen er at de aldri har hørt det før.

Fikk støtte fra familie og venner. Fra bekjente har det vært litt blandede reaksjoner siden han har et utenlandsk navn. Noen hører ikke hva jeg sier, og gjentar feil. Andre har vært mer "javel? Skal han hete det? Er du sikker?". Og så har jeg fått positive reaksjoner fra de som synes navnet er sååå fint da.

Jeg synes uansett ikke andre har noe de skulle ha sagt når det kommer til vårt valg av navn.

Back
Topp