Kva er vanlig.....

TiraV

Gift med forumet
at mannen er med på under graviditet??
første undersøkelse, hjertelyd, ultralyd etc...

Har hatt ein diskusjon her, og lurer på kva flest er med på!

Min mann var med på ultralyd og noen kontroller til jordmor.

Samboer'n min har vært på med UL, og 2 kontroller hos jordmor! Tror nok han gjerne vil være med flere ganger også..! Synes det er så moro å høre hjertelyden! også få høre hva jordmor sier!

heisann, tror det er viktig å sette seg ned å snakke sammen om hva du synes er viktig for deg at han er med på, og å høre på hvordan han stiller seg til det forskjellige. Det er ganske stor forskjell fra mann til mann. Og av erfaring tror jeg att de bør blir litt hørt, for mange føler seg tilsidesatt og usikker på hvordan de bør/skal forholde seg. Men "normalen" er nok at de er med på noen jordmor timer, UL og sef fødselen da[;)], men faktisk er det mange som gruer seg enormt for det, men om de er med til jordmor tror jeg det letter det problemet litt.......kanskje[:D] Lykke til.........

Min har vært med på ul to ganger, og skal være med på fødselsforberedende samtale hos jordmor. Han har ikke vært med på noen kontroller, men det er jo fordi han jobber 6 mil unna jordmor, og må ta fri halve dagen hver gang jeg skal dit, og det blir utrolig mye å jobbe inn igjen. Betyr ikke at han ikke er interessert fordet[;)] Og jeg ser ingen vits i å tvinge han med på noe heller, han blir jo ikke mer interessert av den grunn.

Syns det viktigste er at de er med på ul jeg, for da får de SE babyen. Han syns jo det var stas når jeg hørte hjertelyden første gangen, og ringte han og hylte "han lever, han lever"[:D] hehehe.... Begynte å bli virkelig for han når han kunne kjenne sparkene på magen min rundt uke 21, DA ble han nok litt imponert[:D]

Men framover nå kommer han nok til å bli litt mer aktiv. Blir nok noen kontroller på sykehuset etterhvert, og da skal han nok være med[:)]

Min var med på første og andre svangerskapskontroll. Og han var med på UL. For meg har det vært helt greit at han ikke har vært med på resten. Ikke hadde han noe behov for å være med på de andre heller. Han blir selvfølgelig med på fødselen.

jeg har gjort det meste alene, siden min mann jobber og har litt vanskelig for å få fri,men han var med til ul

mannen min var med p 1.undersøking med JM og ultralydande!!! ellers var eg på"eiga hand",men han var aldri lengre enn ein tlf unna!!!

[:D]Mannen min var med på ul ,men Michael har vært med til både jordmor og legeog på ul,.Han synes det er så morsomt å bli "kjent" med broren sin før han er født.

Mannen min har vært med på det meste...Både hos lege og jordmor- har bare vært noen ganger det ikke har klaffa med jobb! Første svangerskapet var han med på det meste for mest nysgjerrighet,og for å vise sin glede/interesse. Og de to andre gangene nå har han vært med for å se til storesøskna,som har fått lov til å bli med for å prøve å få med seg litt![;)]
Men er nok greit å bli enige sammen...
Det viktigste vil jeg si er første hjertelyden,ultralyd og så klart selve fødselen(selvskreven)![;)]

min mann var med på ul og skal være med på fødselen

Back
Topp