Kva er ditt beste matpakketips til barna?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
Blir det enkle eller avanserte matpakkar hos dykk? :-)

Følger! Trenger noen gode tips :P
Blir alt for enkelt her av og til!

Her er det i realiteten 99% enkle matpakker.

Og jeg innser at vi bør gjøre noe med det, guttungen kommer hjem suuuuuulten, men uten å ha spist opp. Til lunsj i går spiste han ei skive og en halv banan, han har skolefrukt og fikk altså en banan. Probkemet er at på sfo spiste han da bare den andre halvparten av bananen, ikke den skiva som var bergnet til det måltidet.

Ting jeg vet går unna er (grove) pizzaboller, pastasalat med rester av middagen og generelt grønnsaker

Blir enkelt her. Eldste lager selv.

Som regel noen skiver med makrell i tomat eller leverpostei ser jeg. Noe tørka banan snacks og en youghurt. Og en svær flaske vann.

Jeg har som regel oppkutta agurk i hus og da tar hu som regel med en haug med det, evnt knaskegulrot.

Har hendt hu har tatt med middagsrester, men sjelden. Som regel om jeg har laga en haug med pastasalat. Da forsvinner det i matboksene.

Har lyst å prøve å lage matmuffins da :p Kommer bare aldri så langt hehe

Matmuffins har jeg også lyst å lage.

Gurtungen har nok lyst på også, han mente nemlig at om jeg tok de muffinsene jeg pleier å lage med sjokoladebiter, og kuttet ut sjokoladebitene. Og sukkeret. Og hadde oppi pølsebiter i stedet. Da kunne han vel få dem i matboksen?

Blir kun brødskive med pålegg :S
Hender jeg hiver med druer, sånne havreputer eller bananlapper :)

Blir mest enkelt her også.
Får av og til frokostblanding (får skolemelk og frukt)
Hiver av og til en yoghurt oppi, litt frukt/grønnsaker....Men mest skiver.

Har laget både matmuffins, pizzaboller og pastasalater. Salatene er det hun spiser mest av. Ellers går det i brødskiver, en liten biola og oppskåret frukt/grønt. Matmuffinsene er kanskje de minst suksessfulle tingene jeg har hatt oppi matpakken. Hun sa de fikk så rar smak i boksen. Ikke vet jeg... Prøver i hvert fall å være kreativ, men det kommer like fort uspist hjem igjen uansett hva jeg har oppi..

Jentungen får som regel 3 brødskiver, gulrøtter, agurk eller paprika, nøtter, fruktbar eller smoothies. Hun spiser frokost i barnehagen.

Innimellom sender jeg med "snopekuler", kjøttboller,fiskepinner, pasta, skinke, kanelbolle.

Poden er veldig enkel. Alltid 2 brødskiver med skinke på. Kålrot stenger eller eplebåter.
Hvis jeg sender med noe annet er det kanskje en vaffel eller en svele. Men det er sjelden.

Vel en fin blanding av frukt og brødskiver med godt pålegg, og noe godt å drikke...kanskje en kjeks innimellom

Jeg fyller matboksen med lapper av diverse slag, matmuffins, omelettmuffins, diverse grønnsaker, frukt, smoothie, grovbrød, fiskekaker, kjøttboller eller rester fra middag :)

Enkel matpakke her. Brødskive med pålegg, og noenganger agurkbiter, tomatbiter etc. + frukt.

Fungerer bra. Maten blir spist opp.

Lagde to store doser med matmuffins idag :) Det gikk ned på høykant! Han er bare 10mnd, men har begynt i bhg. Må derfor mekke matpakke :)
Den ene dosa var grove muffins med brokkoli, gulrøtter, blomkål, kyllingfilet, soltørrede tomater og oregano. Den andre dosa var grove muffins med søtpotetmos (av 1 søtpotet), fetaost og kyllingfilet.

Lager grunndeigen av havremel, sammalt mel/bokhvetemel e.l., egg, tyrkisk yoghurt og rapsolje.

Edit:
Lager også ofte bananlapper. Havremel, egg, most banan og kokosmasse. Stekes i meierismør. Også en slager

Matmuffins
Omelettmuffins
Havregrynsmuffins med eple og kanel
Grove "piroger"/ innbakt pizza
Grove tortillalefser med salat og kylling
Kyllingsalat med fullkornspasta
Müslibar

Oppskjært frukt og grønnsaker

Blir noen ganger helt enkelt med brødskiver og en frukt :)

Back
Topp