Kva er ditt beste matpakketips til barna?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
God morgon :)
No er det sikkert mange som er på veg til skule og barnehage. Så då lurer eg på kva ditt beste matpakketips er? :)

Enig i variasjon.
Kan være alt fra brødskiver med godt pålegg + frukt, grønnsaker, youghert/drikkeyoughert til stekt ris, pitabrød, baguett, salat, horn, pizzasnurrer, wrap.. :)

Variert mat og det å gjøre den litt ekstra spennende :) Til min 3 åring, som elsker sjørøvere, lager jeg en liten skatt som jeg legger i nisteboksen. Dette kan være f.eks agurkskiver, paprikabiter, druer osv som jeg pakker inn i sølvfolie :)

Her er det enkle ofte det beste. Hun får sine tørre knekkebrød med skinke eller leverpostei og frukt evt soyayoghurt. Varierer med å sende med rester av pannekaker eller annet hun ønsker fra middagen dagen før. Så hender det hun har med havregryn og soyamelk. I dag har hun med seg kyllingsalat og frukt da hun selv ønsket det.

Jeg har gitt opp hele matpakkeprosjektet. Når jeg sender med noe annet enn 2 brødskiver og en frukt eller en grønnsak kommer alt tilbake. Så mitt tips: 2 brødskiver og en frukt eller en grønnsak. :p

Variert. Noen ganger skiver, knekkebrød, polarbrød. Av og til får de middagsrester og noe å knaske på. Tar med frukt og grønnsaker. Og de får alltid med seg en yoghurt.

Vi har det veldig variert, men ca en gang for uka har vi OverNight Oats :D Kald havregrøt, det er poppis :)

Jeg bruker å bake rundstykker istedet for brød, så det får de alltid med hver dag. Alt fra grove til fine.
Ellers er det polarbrød, youghurt, frukt og grønnsaker (paprika, agurk, sukkererter, blåbær, druer, kiwi, gulrot, banan)
Hender de får med kyllingsalat, spyd med pølse, grønnsaker og ostebiter.

kokt egg sendes med helt, det er jo sunt og godt.

Mange gode tips her. Mine får som regel med seg to skiver og litt frukt eller grønt attmed. Minste er kresen og ikkje glad i grønnsakene, og eldste elskar frukt og grønt, og lar ofte vera å eta skivene;)
Må nok bli meir kreativ!

Min på snart to får brødskive med variert pålegg, youghurt, fruktbiter og grønnsaker i skiver eller staver. Skal prøve å variere litt mer, så langt blir det en mini babybel istedet for youghurt og noen ganger egg, men det er disse tingene hun spiser.

Her er de veldig glad i horn, fine som grove det er vel egentlig formen de liker.
Så jeg baker alltid opp masse grove horn med masse gulrot, nøtter og andre gode ting som jeg sender med på nisten :)

Her spises ingenting av matpakkepakken om den ikke består av bare to brødskiver med litt forskjellige pålegg. Helst skinkeost.
Prøvde å sende med både frukt og yoghurt endte med at brødskivene ikke ble spist. Så her er det en veldig kjedelig matpakke :p

To skiver grovt brød med spekepølse. (sukk..) Er det noe annet, så blir det ikke spist en bit. Frukt eller grønnsaker? Glem det, bortkastet tid her. Eller, han spiser jo hvis det er Nugatti på skivene, så det er det en gang annen hver uke ca. Sånn hvis han ikke har spist noe på morgenen og ikke har spist noe særlig dagen før heller. Er ikke enkelt å ha en unge som ikke bryr seg om mat! Han liker det meste, men har vært "deltids anorektiker" fra han startet med å spise vanlig mat.

Min får med 2 brødskiver, en frukt eller grønnsak og en yoghurt eller ellas kitchen smoothie.

Back
Topp