Kva er ditt beste grilltips for grilling med barn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Her var det ikke mye hjelp å få;)
Vi grillet pizza i går. Det var en hit.

Her griller vi det vi voksene har lyst på og pølser.
Ungene får pølser, men har de lyst på det vi spiser får de selvfølgelig det...

Her er forskjellige typer grillspyd topp!
Med kjøttboller og tomater er favoritten til guttungen:P
Ellers kommer pølsespyd på en god andreplass;)

har grilla pizza, fiskekaker,hamburger,pølser,grillspyd med kylling,kjøttboller,laks, potetbåter. føler det lett blir til at barna (hvertfall 3åringen) velger pølser.. ikke så sunt å leve på pølser en hel sommer.. men de spiser mye frukt i sommervarmen, så litt næring blir det..

Jeg syntes det er greit å la ungene komme med ønsker også. Ser ingen grunn til at frøkna skal spise pølse gjennom hele sommeren. Men kylling, fisk, vilt, grillspyd og div grønnsaker er ting frøkna syntes er godt å grille.

Jeg syntes det er greit å la ungene komme med ønsker også. Ser ingen grunn til at frøkna skal spise pølse gjennom hele sommeren. Men kylling, fisk, vilt, grillspyd og div grønnsaker er ting frøkna syntes er godt å grille.
Sign denna eg :-)

Hamburger, grillspyd, frukt

Ananas med kanel og litt smør :p

Vi pleier å grille det vi voksne ønsker pluss noe litt barnevennlig . Men det betyr ikke at barna får bearbeidede usunne kjøttprodukter som pølser og hamburger hver gang. Heller sjelden. Ofte barnevarianten av det vi voksne spiser, gjerne med alternativt tilbehør (potetsalat liker de ikke, men de liker potetbåter). Grillspyd er populært. Med kylling, fisk, kjøtt. Og valgfritt grønt.

Vi har fått dilla på en type kotelett marinert i hvitløk (enten bare sånn eller at vi marinere de i tillegg), kjøpes på rema 1000. Ellers, grillspyd, pølser (vanlig med kalkun og kylling eller diverse spesialpølser med diverse smaker), cheesburgere, sommerkoteletter (vanlig eller at vi marinere de), laks(har kjøpt inn, bare ikke prøvd i år enda), pizza(ikke prøvd, har kjøpt inn pizzaplate til grillen), maiskolber, ananas skiver, vannmelon skiver, banan & sjokolade i folie, marinerte poteter (enten bbq eller olje med salt og pepper), grillskiver, marinerte reker/scampi (for samboeren i år siden jeg er gravid) osv. Kom ikke på mer i farta...

Her er det bare pølse som gjelder :p

Maiskolber er en kjempehit! Det er ekstra bra hvis vi smører på smør etter at de er ferdiggrillet, da går det ned på høykant. :) Ellers spises alt så lenge det er fri tilgang på ketchupflaska. ;)

Back
Topp