Kva er din favoritt barnesang?

Hvem kan segla forutan vind :) Den er så melankolsk og fin :)

Vesla har ikke noen spesiell favoritt.. Hun elsker musikk generelt.

Liker så mye, men spesielt Geir Børresen og smurfene, Trond Viggo Torgersen, Knutsen og Ludvigsen/Gustav Lorentzen, og Disney-musikk. Generelt ting jeg hørte på da jeg var liten selv. Så jeg sliter med å velge en favoritt, har liksom ikke en enkelt sang som skiller seg ut.

Liker så mange! Men mormor sang alltid "jeg vil bygge meg en gård" til meg, så den er nok den jeg har mest gode minner til i alle fall.

Teddybjørns vise :) Mamma pleide alltid og synge den for meg når jeg var liten og skulle sove.
Ungene her syns den blir litt lang :p

Let it go har 4 åringen. Lei :p
Eldste har Miracle med Cascada for tiden. Hu fant min gamle rånecd. Hu er 9 :p

Vesla her reagerer veldig på Ola diger, og So ro tipp og tå.

Må være noe med tonefallet.

Og hun elsker Oppe på fjellet der bor det tre troll.

"Her kommer Ole Brumm" men min egen versjon... fordi jeg har synget den hver kveld siden 14 februar 2005 .....

Vet ikke om det er typisk barnesang akkurat, men "no livnar det i lundar".
Sang den ofte på barneskolen og mine foreldrene sang den hjemme for oss.

Min er bl.a. Idas sang :)

Vi har ei tulle :-) syns den har så nydelig melodi :-)

Klarer ikke velge bare en sang! Har så mange sanger som er knyttet til forskjellige gode minner og mennesker i barndommen. <3 da eldste var baby roet han seg bare til "vi har ei tulle", og på bilturer sang vi alltid "oppe på fjellet" og så svarte lille babyen vår med "bø" på de riktige stedene. Lillebror på 6mnd liker godt "so ro" og "hode, skulder kne og tå". Og nå har storebror luciasangen og "fløy en liten blåful" som favoritter. Tror jeg har en sang knytter til hvert eneste gode minne i livet mitt! <3

Jeg jobber i barnehage, og har en stor interesse for musikk, så for min del er det mange sanger jeg har et godt forhold til.. Fra min egen barndom må det være "so ro" og "når trollmor".. :)

Back
Topp