Kva er det beste med å amme?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Det beste med å amme er at jeg kan gi mat til babyen min og at maten alltid er tilgjengelig. Jeg slipper å tenke på oppvarming av flasker.

Det verste er at det krever mye energi og en får ingen avlastning med tanke på mating (hvis man ønsker å fullamme)

Enig med kommentaren over:)

Synes også kosen med å amme er noe av det beste:) Det å se at babyen koser seg skikkelig der den ligger.

Nærheten, det naturlige i det, kosen, å kunne gi babyen det beste i verden.

Det verste er rette melkeganger og mange oppvåkningen gjennom hele natten for ammingen.

Det beste er at babyen får mat, selvfølgelig. Men utenom det er det nærheten og tryggheten man gir barnet. Samt at om man fullammer slipper man styret med sterilisering av flasker, og koking av utstyr og det å lage melk osv. Når man ammer er maten tilgjengelig og perfekt temperert med en gang baby er sulten :)

Det verste er at det kan være utfordrende å amme offentlig! Kunne nevnt avlastning og, men det kan man få når barnet blir større.. :)

Det beste: nærhet, det er kos fordi det funker denne gangen, det gir meg en god følelse at jeg kan mate babyen min selv, at maten alltid er serveringsklar, ingen koking, kjøling, blanding osv...

Det verste er vel at jeg aldri kan være lenge borte eller må skynde meg sånn og sånn fordi gutten sikkert ramskriker fordi han er sulten. Men dette syns jeg igrunn er bagateller. :)

Praktisk og ganske koselig (ikke alltid, men mesteparten av tiden hehe)!

Det beste med å amme er kosen og nærheten <3 og slippe det å koke flasker osv..
Det "værste" med ammingen må være når jeg våkner på natten og madrassen er våt av melk :P hehe..

Back
Topp