Kva bør eg gjere?

Gladibarn

Flørter med forumet
Hadde ultralyd 12+3 og såg ein aktiv liten krabat alt var bra og fekk beskjed om at no kunne eg berre begynne å glede meg......har fått innkalling til oul 27 juni.....tre lange uker til. Problemet mitt er at eg (etter SA i januar) bekymrar meg nok unødvendig....kjenner ikkje liv enno (uke 14 idag) og har forferdeleg lyst å høyre det lille hjertet banke igjen....berre for å vite at alt er bra.....har tenkt på angelsound doppler, men trur eg kjem til å bruke den for masse og det er jo ikkje bra......alternativet er å oppsøke jordmor, men vil jo ikkje virke paranoid heller :p så her sit eg no å lurer på om eg skal klare å vente i 3 veker eller ikkje.

Hvis du e bekymra kan du vel spørre om å få en time hos jm? :) hvis ikkje vil eg absolutt si at dopler har hjelpt meg mye når eg har vært bekymra :)

babyjente 27 Juli ♡

Da jeg snakket med jordmor fikk jeg høre denne; "det er du som er gravid, vi har som jobb å ta vare på deg. Om du så ringer hvert 5 minutt, så skal vi gjøre jobben vår uten å dømme det. Du tas på alvor", synes den hjelper meg masse med å ta kontakt når jeg føler at det blir for mye.

Når jeg føler at noe ikke er som det skal så finner jeg frem min høyt elskede doppler og bruker noen minutter på å høre hjertet slå, bevegelser osv.

Du burde absolutt ha noen å snakke med, det er veldig tungt å bekymre seg alene :)

Rimg legen/jordmor og spør om du kan få komme inn for å prøve finne hjertelyden. Det tar de ett par minutter så slipper du gå å uroe deg. Eller om noen i nærheten av deg har en dopler som du kan få prøve.

♡ Termin 4 desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Ikke verre enn å ta en telefon. Vet hvor vanskelig deter, men det burde ikke være det. Jeg er der selv. Jeg er den som har kjent liv fra uke 11/12, men i dette svangerskapet har jeg nesten ikke kjent noe. Kjente litt for ei uka siden. Tidligere har jeg kjent det nesten hver dag nå. Er 14 uker selv. Var på ul i dag og alt var fint.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Synes du bør ta en telefon til jordmor og forklare at du er urolig og hvorfor du er utolig. Hør om du kan få en time hvor du får høre hjertelyden :)

Det med at du ikke har kjent spark ennå er helt normalt. Jeg kjente ikke ordentlige spark før rundt uke 24, ca. og det synes jeg var lenge å vente. Er 31 uker på vei nå, kjenner masse liv hele tiden! Noen ganger så sparker han så hardt at det gjør vondt og samboeren min blir vettskremt når han holder på magen og kjenner de kraftigste sparkene :p kjennes nesten ut som at han prøver å sparke seg ut igjennom magen :p

håper ihvertfall at du slipper å gå rundt å være bekymret, svangerskapet bør nytes! :) Er ikke noe fint å gå og være urolig, så ta heller en telefon for mye enn en for lite :)

Jeg hadde tatt en telefon til jordmor hvis jeg var deg :)

Skjønner deg godt, har det akkurat slik selv. Jordmor her har ikke tid til å ta inn noen. Fikk min første time i juli. Fastlege ville ikke prøve å lytte engang når jeg var der 13 uker på vei... ring jordmor du, hadde jeg gjort om jeg hadde fått komnet inn :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp