Kutte ut melkeprodukter

ToSmå2010

Forumet er livet
Hmm vært hos legen med eldstesnuppa idag.. For hun har hatt mye vondt i magen og vært løs i magen siden jul.. Så nå skal vi visst prøve å kutte ut alt av melkeprodukter i 1 mnd.. Håper ikke hun er allergisk mot det.. Hmm.. [:-]

Spent på hvordan det skal gå, hun pleier jo å spise yoghurt hver dag i bhg åsånn.. [&:]

Huff da, får virkelig håpe at det ikke er det! :) Og håper de finner ut hva det er og at det ikke er noe alvorlig ;)

uff får håpe det ikke er det, leitet frem denne til deg: http://utenmelk.no/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=611

Stakkar.. Får håpe ho ikke er allergisk da og at dere finner ut av det! [:)]

min også har vist tegn til å reagere på melkeprodukter,det er ikke et vanskelig kosthold å ha,det finnes jo melkefritt smør,brød,soya oster..osv..man må bare bruke litt mer tid til å lese ingr.når man handler:)

Man får kjøpt ris- og soyaprodukter i alle varianter (yoghurt, melk, sjokolademelk, ost osv)
Jeg spiste det i 4 år, for utviklet allergi mot melk og fløte.

Som et alternativ, så hun slipper å føle at hun ikke får når alle andre får.[:)]

ORIGINAL: Elsker Brus

Man får kjøpt ris- og soyaprodukter i alle varianter (yoghurt, melk, sjokolademelk, ost osv)

Som et alternativ, så hun slipper å føle at hun ikke får når alle andre får.[:)]

Hvordan er den yoghurten da??
For jeg tenker at det liksom blir det "værste" fordi hun er så glad i det og er vant til å spise det hver dag i bhg sammen med de andre barna..

ORIGINAL: ToSmå2010

ORIGINAL: Elsker Brus

Hvordan er den yoghurten da??
For jeg tenker at det liksom blir det "værste" fordi hun er så glad i det og er vant til å spise det hver dag i bhg sammen med de andre barna..

Den er ikke fullt så søt som den man vanligvis spiser, men jeg pleide å ha oppi en teskje med syltetøy i min i begynnelsen. For da var det bare naturell. Husker ikke om de finnes med smaker el ikke.
Men vi hadde en i barnehagen som ikke tålte melk (litt eldre enn din) men han forklarte vi alltid at det er for at han ikke skulle få vondt i magen, måtte gå på do så ofte osv. Viktig å forklare hvorfor.

Kan også gjøre litt ekstra stas på det, farge den (eller annen "anderledes") med konditorfarge.
Bedre å prøve med åpent sinn, enn å ikke tørre [:)]
Og første gangen trenger du ikke fortelle at den er "anderledes", kanskje hun alikevel liker den?[:)]

Lykke til! [:D]

ORIGINAL: lillebebis

Huff da, får virkelig håpe at det ikke er det! :) Og håper de finner ut hva det er og at det ikke er noe alvorlig ;)

Back
Topp