Kutte ned på suttbruk?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Leste litt på en artikkel ang suttbruk. Har dere tenkt til å kutte ned på bruken nå?

http://www.klikk.no/foreldre/baby/article781774.ece

Jeg har en tendens til å stappe den i munn på ungene selv om de ikke ber om det :P.
Storesøster har helt dilla og vi jobber med å kutte ned varsomt, fordi hun har ikke noe forhold til leker/bamser eller andre ting på det planet. Hun var veldig avhengig da hun var ett år allerede altså. Mens lillebror kan klare seg om vi leker, kjører er ute osv.. i gjerne 4 timer fra den ene luren til den andre. Så prøver å kutte ned på bruken bevisst :). 
Hva tenker dere?

Jenta mi bruker hovedsakelig kunn smokke i forbindelse med soving. Den siste tiden har det vært mer suttring i forbindelse tenner, har da blitt mer bruk av smokk. Men når tennene ikke plager henne like mye, blir det nok bare smokk når hun skal sove igjen.

Ville bare ryddet bort smokkene og gitt smokken til barnet ved behov, som ved soving. Personlig er jeg ikke for barn som er 3-4 år som går med smokk hele tiden, så selv prøver jeg og ikke gi henne smokken uten at behovet er der.

Kun smokk ved soving og bilkjøring her :)

Her brukes sutta kun på natta og ved bilkjøring, ikke til trøst. Når ikke vi trenger å kutte ned på det med det første 

Smokk har virkelig vært en livredder her i huset, men nå som hun nærmer seg 2 år tenker jeg at vi prøver å kutte det ned til kun nattbruk. Hvordan? Nei, det aner jeg ikke! Så følger med her for noen gode tips fra dere 

Smokk har virkelig vært en livredder her i huset, men nå som hun nærmer seg 2 år tenker jeg at vi prøver å kutte det ned til kun nattbruk. Hvordan? Nei, det aner jeg ikke! Så følger med her for noen gode tips fra dere 

Min bruker ikke smokk, annet enn ved å bruke den til å bite på nå som hun får tenner og klør. Hun har en smokk i senga si, og "leker/koser" gjerne litt med den før hun sovner, men sutter ikke skikkelig på den.
Før ville jeg gjerne at hun tok smokk, men nå er jeg glad for at hun ikke gjør det:)

Back
Topp