Kutte ned på amming?!

mamma 87

Flørter med forumet
hvordan gjør kutter dere ned? Med tanke på snart tilbake på jobb, jeg ammer hver 3time fortsatt, baby er 7mnd!

En kveld: ga grøt til kvelds ca.19, baby sovnet uten pupp (orket ikke) jeg hadde spreng i 12tida på kvelden, var godt at baby våknet da og ville ha. (men egentlig vil jeg jo at baby sover natten gjennom.

Hva med spreng når det har gått noen timer lenger uten amming?
Latt dere det bare være? Blir kanskje borte?

Her har det gått av seg selv med flaske, smudi, brød, grøt, middag:-) Det er ikke så interessant med pupp på dagtid lenger, heldigvis:-)

Jeg fikk beskjed av helsesøster å gi fast føde først, så tilby pupp. Og det skulle gå minst 3-4 timer mellom. Da spiste hun automatisk mindre melk.

Sokk1: Kanskje det går litt av seg selv, etter hvert. Baby er litt midre int i puppen nå pga smerter i munnen av tenner stakkars.

Curly79: høres logisk ut ja!
Men tenker litt på det å tilby pupp først så annen føde 1time til 1,5time etter, baby er 7mnd, har lest 6-9mnd pupp først så annen mat, 9-12 mnd fast føde så pupp etterpå. Følger dere dette?

Jeg kan prøve så mye jeg bare vil å gi pupp først, men lille bare vrir seg unna, har ikke tid! Men hun vil fortsatt ha hele natten, og det begynner jeg å bli litt sliten av, men det virker som eneste måten å få til nattamming er mange netter med hyling, og det er heller ikke så kjekt...

Sokk1: Kanskje det går litt av seg selv, etter hvert. Baby er litt midre int i puppen nå pga smerter i munnen av tenner stakkars.

Curly79: høres logisk ut ja!
Men tenker litt på det å tilby pupp først så annen føde 1time til 1,5time etter, baby er 7mnd, har lest 6-9mnd pupp først så annen mat, 9-12 mnd fast føde så pupp etterpå. Følger dere dette?

Jeg har ei som spiser veldig lite, og derfor sa hs fast føde først. Fordi hun trenger jernet og næringsstoffene i fast føde. Dersom jeg ammer først hun ikke ha mat...

Kikkitull: høres ut som vi har baby på samme stadiet, her også har baby ikke tid, kikker andre veien og blir ukonsentrert av alt mulig!

Curly79: da er nok det riktig for babyn din har hendt at jeg har gikk noe annet først også!

Synes det har vært vanskelig å kombinere pupp med annet selv, for i begynnelsen da baby var 6mnd orket h*n ikke begge deler. Mener da grøt og pupp på kvelden, de skal vel ha grøt, så pupp? Gulpet og brakk seg når jeg tilbad pupp etter grøten. Har nå gått seg til litt, tar en pupp før venter ca.1t, grøt og orker nå en pupp etter grøten

Back
Topp