Kurs og trening i svangerskapet

Smilebolla

Første møte med forumet
Hei!

Jeg vurderer å melde meg på et fødselsforbedrende kurs og/eller gravidtrening som trening i vann, gravidyoga ol.

Jeg spurte litt om dette når jeg var hos jordmor, men hun sa at de ikke tilbydde noe slik, men at det fantes mange tilbud i byen (bor i Trondheim), uten at hun kjente så godt til alt som fantes.

Jeg er førstegangsfødende og lurer på hva dere andre har av erfaring med slike kurs og ulike former for trening for gravide, og hva som ga dere mest i deres svangerskap? Noen anbefalinger? :)
 
Jeg rakk bare å prøve trening i basseng en gang før jeg flyttet på bygda, men hadde gjerne fortsatt med det hvis mulig :) Hadde gjerne prøvd yoga og div. annen trening hvis det fantes her, for meg er det lettere å gjennomføre trening hvis det er organisert og får meg ut av huset. Det er jo masse yogaprogram for gravide på youtube, men det blir liksom aldri til at jeg gjør det.

Har tatt flere ulike kurs, men tror nok det har vært mest nyttig for min samboer. Jeg har lest meg opp på det meste i Gro Nylanders bøker :bookworm:
 
Jeg hadde virkelig prøvd å fått vært med på slikt om det hadde vært tilgjengelig her. Prøvde faktisk å få komme til nabokommunen på fødselsforbedrende kurs. Dessverre tok de ikke i mot folk utenfor kommunen. Å her er det som sagt ingenting dessverre. Trening ville helt klart også vært lettere organisert enn å trene hjemme. Her går alt i sirup å er ikke mye trening i det jeg gjør :smiley-ashamed008
 
Back
Topp