Noen som har prøvd dette kurset og vil si noe om det og om du føler at det funker? Synes prisen var litt stiv, så vil ikke kaste bort penger heller
https://www.emmamartine.no/kurs
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Virker som hun damen har fant seg en strålende måte å tjene penger på...Noen som har prøvd dette kurset og vil si noe om det og om du føler at det funker? Synes prisen var litt stiv, så vil ikke kaste bort og penger heller
Virker som hun damen har fant seg en strålende måte å tjene penger på...
Ikke noe galt i det om hun kan hjelpeVirker som hun damen har fant seg en strålende måte å tjene penger på...
Vel, jeg vet ikke helt hva du har lest på på sidene hennes, men på siden «Om» står det at hun har vært i USA og studert, men hun sier ingenting om hvor eller hva. Generelt sett er alt veldig vagt, og det ser ikke ut som hun har noen relevant utdanning innenfor dette her. Jeg er kanskje litt kynisk, men for å være ærlig så tenker jeg litt som hun over - hun tjener penger på desperate mennesker uten egentlig noen kompetanse på området. Jeg har ikke så veldig sansen for å utnytte mennesker på den måten. Når det er sagt så er jo prøving hardt, og å få personlig oppfølging fra noen tror jeg kan være fint for mange. Men personlig ville jeg nok ikke gjort detIkke noe galt i det om hun kan hjelpe
Det kommer jo veldig tydelig frem fra henne at dette er selvlært og ikke faglært kunnskap. Det gjør meg faktisk ingenting. Jeg er også selvlært i mitt yrke og får lønn for jobben jeg gjør. Så jeg synes forsatt ikke det er noe feil i å ta betalt om man faktisk hjelper andre. Og derfor mitt første innlegg som spør etter erfaringer fra folk som har prøvd kurset.Vel, jeg vet ikke helt hva du har lest på på sidene hennes, men på siden «Om» står det at hun har vært i USA og studert, men hun sier ingenting om hvor eller hva. Generelt sett er alt veldig vagt, og det ser ikke ut som hun har noen relevant utdanning innenfor dette her. Jeg er kanskje litt kynisk, men for å være ærlig så tenker jeg litt som hun over - hun tjener penger på desperate mennesker uten egentlig noen kompetanse på området. Jeg har ikke så veldig sansen for å utnytte mennesker på den måten. Når det er sagt så er jo prøving hardt, og å få personlig oppfølging fra noen tror jeg kan være fint for mange. Men personlig ville jeg nok ikke gjort det
Det er jo selvfølgelig ditt valg, men 5000kr for en person som er flink til Google syns jeg er litt vel heftig. Og det er mange yrker man kan gjøre godt som selvlært, men dette blir som alternativ medisin. Og forskning viser at det ikke har noen effekt - annet enn placebo. Og det er der min skepsis til dette kommer inn.Det kommer jo veldig tydelig frem fra henne at dette er selvlært og ikke faglært kunnskap. Det gjør meg faktisk ingenting. Jeg er også selvlært i mitt yrke og får lønn for jobben jeg gjør. Så jeg synes forsatt ikke det er noe feil i å ta betalt om man faktisk hjelper andre. Og derfor mitt første innlegg som spør etter erfaringer fra folk som har prøvd kurset.
Om du har linker til forskning som viser at riktig ernæring ikke er helsefremmende og gjør kroppen friskere, så vil jeg gjerne se den.Det er jo selvfølgelig ditt valg, men 5000kr for en person som er flink til Google syns jeg er litt vel heftig. Og det er mange yrker man kan gjøre godt som selvlært, men dette blir som alternativ medisin. Og forskning viser at det ikke har noen effekt - annet enn placebo. Og det er der min skepsis til dette kommer inn.
Jeg tenker at vi har veldig forskjellig syn på dette her. Håper du får noe ut av det i hvert fall.Om du har linker til forskning som viser at riktig ernæring ikke er helsefremmende og gjør kroppen friskere, så vil jeg gjerne se den.
Og 5000 kroner er igjen grunnen til at jeg spør etter erfaringer fra de som har tatt kurset, ikke de som mener at hun lurer folk.
Hun skriver jo selv at det ikke er en garanti for at det virker.
Det er jo selvfølgelig ditt valg, men 5000kr for en person som er flink til Google syns jeg er litt vel heftig. Og det er mange yrker man kan gjøre godt som selvlært, men dette blir som alternativ medisin. Og forskning viser at det ikke har noen effekt - annet enn placebo. Og det er der min skepsis til dette kommer inn.
Ja det har vi nok, men jeg har jo ikke meldt meg opp og søker erfaringer. Men du har ikke noe forskning å vise til da på det du sier? Jeg er lærelysten og forskning er spennede og interessant, så tar imot med glede.Jeg tenker at vi har veldig forskjellig syn på dette her. Håper du får noe ut av det i hvert fall.
Har dessverre ikke noe erfaring med henne, men blir spennende å se om noen har erfaring og svarer her etterhvert! Ser hun Emma har Instagram-profil også, men det har du kanskje sett. Mye nyttig gratis kunnskap der Kan også anbefale Marit_kolby, på Instagram. Hun deler ikke spesielt mot fertilitet, men er inne på det og mange gode tips. Hun er ernæringsbiologJa det har vi nok, men jeg har jo ikke meldt meg opp og søker erfaringer. Men du har ikke noe forskning å vise til da på det du sier? Jeg er lærelysten og forskning er spennede og interessant, så tar imot med glede.
Har fått svar i en annen tråd og vet nå hva det går ut på og vet at det finnes billigere alternativ man kan velge.
Uansett så vil jo 5000 kroner kontra ca 70 000 for et nytt IVF forsøk som kanskje heller ikke funker om jeg ikke gjør noen endringer være en liten sum å ofre.
Takk for tips. Skal sjekke ut henneHar dessverre ikke noe erfaring med henne, men blir spennende å se om noen har erfaring og svarer her etterhvert! Ser hun Emma har Instagram-profil også, men det har du kanskje sett. Mye nyttig gratis kunnskap der Kan også anbefale Marit_kolby, på Instagram. Hun deler ikke spesielt mot fertilitet, men er inne på det og mange gode tips. Hun er ernæringsbiolog
Det handler ikke om at kosthold ikke har noe for seg, men at denne kunnskapen hadde jeg ikke betalt en random privatperson for. Da hadde jeg heller bedt legen om henvisning til ernæringsfysiolog. Og det er akkurat det du skriver der, som gjør at jeg mister all respekt for sånne mennesker, nemlig at man ønsker noe så sterkt at man er villig til å gjøre det meste for å få det til. Hennes «kompetanse» kan du nok helt fint Google deg til selv, uten å måtte betale mange tusen for det.Ja det har vi nok, men jeg har jo ikke meldt meg opp og søker erfaringer. Men du har ikke noe forskning å vise til da på det du sier? Jeg er lærelysten og forskning er spennede og interessant, så tar imot med glede.
Har fått svar i en annen tråd og vet nå hva det går ut på og vet at det finnes billigere alternativ man kan velge.
Uansett så vil jo 5000 kroner kontra ca 70 000 for et nytt IVF forsøk som kanskje heller ikke funker om jeg ikke gjør noen endringer være en liten sum å ofre.
Ja ok, men da kan du jo ikke si at det er placebo og at forskning viser at det ikke hjelper. Du har jo ennå ikke vist til denne forskningen som du skrev om.Det handler ikke om at kosthold ikke har noe for seg, men at denne kunnskapen hadde jeg ikke betalt en random privatperson for. Da hadde jeg heller bedt legen om henvisning til ernæringsfysiolog. Og det er akkurat det du skriver der, som gjør at jeg mister all respekt for sånne mennesker, nemlig at man ønsker noe så sterkt at man er villig til å gjøre det meste for å få det til. Hennes «kompetanse» kan du nok helt fint Google deg til selv, uten å måtte betale mange tusen for det.
For det første, du forstår ikke poenget mitt. For det andre forsøkte jeg å avslutte dette med å si at vi hadde helt forskjellige syn på dette, men det var du som fortsatte diskusjonen.Ja ok, men da kan du jo ikke si at det er placebo og at forskning viser at det ikke hjelper. Du har jo ennå ikke vist til denne forskningen som du skrev om.
Ja jeg har sikkert kunne funnet ut av dette selv, men på grunn av min livssituasjon så ønsker jeg heller å finne noen som allerede sitter på kunnskapen og selger den videre til meg, sånn at jeg slipper å bruke mye tid på det selv. Det er jo ikke en desperat stilling, men en praktisk løsning for meg. Ja jeg er villig til å gjøre alt jeg kan for å få et barn til, om det inkluderer en endring i kosthold og livsstil så gjør jeg jo det.
Men du skjønner kanskje fortsatt ikke at jeg er ute etter erfaringer med kurset her da, og ikke en hets av mitt valg om å søke kunnskap før jeg tar et gjennomtenk valg om hva jeg vil gjøre med mitt liv og mine penger.
Jo jeg ser din side av saken, men jeg er uenig i at den er gjeldene for meg. Om ditt synspunkt om meg var sant, at jeg er desperat og at hun utnytter meg så hadde jeg allerde kjøpt kurset og ikke søkt erfaringer.For det første, du forstår ikke poenget mitt. For det andre forsøkte jeg å avslutte dette med å si at vi hadde helt forskjellige syn på dette, men det var du som fortsatte diskusjonen.
Åh herregud. Jeg hetser ikke deg, jeg har et annet syn på saken enn deg. Det er to forskjellige ting. Det er dine penger, du gjør som du vil. Men du ba om tilbakemeldinger, og det var det jeg ga. Jeg ville tro at totalt mangel på kompetanse var noe de fleste ville anse som relevant informasjon, men tydeligvis ikke. At alternativ medisin stort sett ikke fungerer er ikke noen hemmelighet, men hvis du vil ha kilder kan du så klart få kilder, og dette er det siste jeg sier.Jo jeg ser din side av saken, men jeg er uenig i at den er gjeldene for meg. Om ditt synspunkt om meg var sant, at jeg er desperat og at hun utnytter meg så hadde jeg allerde kjøpt kurset allerede og ikke søkt erfaringer.
Og jeg søkte mer info fra deg i mitt svar til deg der du mener du avsluttet diskusjonen. Noe du ennå ikke har svart på.
Men uansett så velger du jo selv å svare videre eller ikke. Jeg må få lov i min egen tråd å svare på de som velger å svare meg, eller ikke.
Takk for linkene, men jeg ser at alle disse handler om alternativ medisin. Ikke ernæring og kosthold. Ernæring kan vel neppe ses på som alternativ-medisin. Jeg skal jo ikke igang med homeopati, akupunktur, medisiner og kosttilskudd som du har sendt linker til.Åh herregud. Jeg hetser ikke deg, jeg har et annet syn på saken enn deg. Det er to forskjellige ting. Det er dine penger, du gjør som du vil. Men du ba om tilbakemeldinger, og det var det jeg ga. Jeg ville tro at totalt mangel på kompetanse var noe de fleste ville anse som relevant informasjon, men tydeligvis ikke. At alternativ medisin ikke fungerer ikke noen hemmelighet. men hvis du vil ha kilder kan du så klart få kilder, og dette er det siste jeg sier.
https://www.yourfertility.org.au/everyone/lifestyle/complementary-and-alternative-therapies
https://bmccomplementmedtherapies.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12906-018-2224-7
https://forskning.no/alternativ-beh...hvorfor-alternativmedisin-ikke-virker/1174568
https://nhi.no/livsstil/alternativ-medisin/alternativ-medisin/?page=all
https://www.aftenposten.no/meninger...lternativ-behandling-er-at-den-stort-sett-ikk
https://www.cancerresearchuk.org/ab...ementary-alternative-therapies/about/why-used