Kupong jegere

Bruker73el

Flørter med forumet
Satt å så et program på TLC isted om kupong jegere i USA. Der var det en dame som brukte 60!!! timer i uka på å samle kuponger, planlegge og handle inn. Greit hun sparer masse penger. Men huset var fullt av varer som sikkert ikke kommer til å brukes. Er nok en besettelse.
Men å bruke 60 timer i uka er for meg helt sinnsykt! Hva med å skaffe seg en jobb, og tjener penger istedenfor?

Så nettopp på dette jeg også. Er vel sånn ca 8 t om dagen gjennomsnittlig Hvor de leter etter kuponger. Hadde vært flau å gå i butikken med x- antall kuponger jeg :o

Tja, det er en livsstil :-) De har en helt annen mentalitet enn det vi har og grenser til en besettelse. Hvis jeg fortsatt hadde bodd i USA, kan jeg ikke utelukke at jeg hadde vært helt lik, men hadde nok brukt mindre tid ;-)

Det er litt ekstremt ja! Men i USA er dette vanlig, med å samle kupongen og mange har hverken utdannelse eller lett for å få jobb, så hvorfor ikke;)

Man gjør det man kan for å få mat!!!!

Blir imponert over disse folka altså hehe, helt utrolig hva man kan bruke tiden sin på. Men er nok de som ikke har så lett for å få seg jobb ja. Er annerledes der borte, de har ikke like mange krav som oss.

I en episode var det ei dame som var utrolig god på disse kupongene, og brukte all maten til hjemløse, det syns jeg var fint :)

Jeg hadde brukt kuponger hvis vi hadde hatt det i Norge.. Handler mye på tilbud og det hadde passet ideelt :)

jeg tror nok noen av dere kanskje bør tenke på at verken jobbmarked eller lønninger i USA er som i Norge eller samme rettigheter på betalt foreldrepermisjon osv osv så mange grunner til at mange bruker timer om dagen på å samle kuponger.
også må man jo tenke på at dette er et tv program, hadde ikke vært et rogram mange så på om de bare hadde noen som sjekket dagens kuponger slik at de kan kjøpe 1-2 l melk liksom...

det er "velferdsordninga" i usa. Betaler heller skatt og har gratis sykehus og lege enn gratis mat:)

Ser på det som en helt grei måte å bruke tiden sin på så lenge de ikke er i jobb.

Bruker selv å benytte meg av kupongene coop sender ut, er ikke så mye, men alle monner drar.

Ikke misforstå meg, hadde nok brukt kuponger i Norge også jeg hvis det var normalt her. Det jeg reagerer på er at hun brukte 60 timer i uka! Og så mye mat som hun hadde lagret i kjelleren og overalt. Hadde hun brukt det til veldedig formål hadde det jo vært noe annet. Men bare for å lagre hjemme lissom blir litt rart for meg. Da hadde jeg heller brukt noen av de timene på å søke jobb. Vet det ikke er enkelt i USA:

Back
Topp