kunstig søtstoff

jamm

Andre møte med forumet
Kom på et par ting til...
Prøver å kutte ned på kunstig søtstoff (drikker vanligvis light-brus, og spiser en del pastiller o.l som er sukkerfrie) da jeg har skjønt at dette ikke er så bra når man er gravid, men er tilnærmet avhengig av sukkerfri tyggegummi (Extra, V6 etc) - spiser fort en halv (eller hel...) pakke om dagen.. Hvor farlig er dette? Syns også det stiller søtsuget å ta en pastill eller tre - har ikke så lyst til å legge på meg mer enn jeg må, og har derfor ikke lyst til å spise mer sukker enn jeg "må".. Dessuten sies det jo at det ikke er bra for babyen at mor har for høyt blodsukker heller, og det blir det jo hvis man spiser sukker framfor kunstig søtning..
Uff, ikke så lett dette.

Og en annen ting - frukt og grønnsaker er jo ofte sprøytet - forsvinner det skadelige med dette når man vasker med vann og tørker etterpå?

Takker hjerteligst for svar :)

Uff skjønner du er litt usikker på ting, men du må ikke bli for opphengt av hva som står i boka. STol litt på kroppen din og hva du tror er greit.
Det er jo bedre å tygge en pakke tyggis om dagen enn å røyke en pakke sigaretter om dagen.

prøv økologiske grønnsaker, da slipper du sprøyting. frukt og grønt som kan skrelles, er heller ikke så ille med tanke på at giften sitter på skallet.

dette gjelder ikke bare når man er gravid, men burde også tenkes på ellers for din egen helse.

Back
Topp