Kunstig søtningsstoff

tingeling1

Forumet er livet
Det skal jo ikke gis til barn under 3 år, men kan jeg spise det når jeg ammer?

Helst ikke, aspartam, som er 200.000 X søtere en naturlig sukker, er 100% kjemisk fremstilt, dvs. stoffet finnes ikke noen steder i naturen, heller ingen lignende "nesten" like stoffer, og man vet ikke langtidsvirkningen av dem på genetisk nivå ennå.

Kunstige søtstoffer har også en tendens til å gjøre det samme med forbrenningen som sukker, dvs. senke den kraftig selv om det er mindre kalorier og karbohydrater i dem, og da hjelper det lite. Naturlig sukker setter ned forbrenningen via karbohydrater, mens kunstig sukker bare tar snarveien direkte og setter den opp like mye, da er man like langt.

I tillegg gjør alle kunstige søtstoffer det stikk motsatte som naturlig sukker: Det gjør deg mere sulten, og mere tørst, så det er minst like fetende og usunt som naturlig sukker indirekte.

Det er ytterst få som blir noe slankere av å drikke f.eks Cola light, og veldig mange som drikker/spiser "light" mat forblir fete hele livet, blir de slankere, er det helt andre faktorer som gjør det.

ja, det kan spises når man ammer! men slevfølgelig som med alt annet...alt med måte! :)

ORIGINAL: pink-girl20
dæven og mye du kan,må si meg imponert[:D]

Jeg så det bare tilfeldig på F.B.I (forbrukerinspektørene) her for en mnd. siden,

Back
Topp