holder dere dere unna kunstig søtning i svangerskapet? Det er jo litt omdiskutert...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
holder dere dere unna kunstig søtning i svangerskapet? Det er jo litt omdiskutert...
Hæ? Jeg er helt på bærtur! Jeg har hvertfall to suketter i cappuccino'en, og jeg tar meg hvertfall et glass Pepsi Max for dagen.. Hvorfor skal man ikke det?
Herrefred, sluttet å røyke (selvfølgelig), sluttet med svart kaffe, det er tortur å ikke få spise spekemat og røkelaks nå i påsken, og nå må jeg droppe suketter og?
Her gjelder det å henge med i svingene altså![]()
Drikker både lettbrus og lettsaft og bruker noe sukrin i matlaging. Heller det enn sukker. Ingenting bra med å få i seg sulker heller.
Som å velge mellom pest eller kolera.
Jeg føler at hvis man skal følge alt av råd om saker og ting så kan man bli lettere hysterisk av mindre.
Jeg spiser ikke sukker i utgangspunktet, så for meg vil det være rart å begynne nå. Eller, jeg får sikkert i meg noe gjennom noen ferdigprodukter, men jeg lager ikke mat med sukker og tilsetter ikke sukker i maten selv.
Og sukkerets virkning i kroppen er jo. Ja. Mildt sagt ikke bra for noe?
Det finnes også flere former for kunstig søtning enn aspartam, f.eks sucralose etc.
Det er veldig mange ting som potensielt kan være skadelig, akkurat kunstig søtning tror ikke jeg er farlig om du ikke har noen spesiell overfølsomhet for det.
Jeg har ei venninne som sier hun får migrene og vondt i kroppen av aspartam (uten at dette er påvist av noen lege etc). For henne er det naturlig å holde seg unna. Hun tåler sukker godt, og bruker heller det.
Jeg blir mer uvel av sukker og sukkerholdige ting, blodsukker opp og ned, stadig sulten, hodepine når sukker går ut av kroppen.