Kunne to fremmede aleneforeldre bodd sammen?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Dersom du ble alene med barn(a), kunne du tenkt deg å flytte sammen med en ukjent person som befinner seg i samme situasjon? F.eks. søke etter, eller svare på en annonse der en aleneforelder søker etter det samme for å dele felles utgifter, arbeid, og kunne stille opp for hverandre. Hadde dette funket, tror dere?

Økonomisk er det jo tøffere å bo alene, og aleneforeldre får lite tid for seg selv. Spesielt hvis man har små barn, og/eller ikke har noe særlig nettverk.

Neppe. Jeg er for glad i å være alene til å bo sammen med fremmede. Jeg er ukomfortabel rundt fremmede, og ville lkke likt å måtte tilpasse meg

Tviler, hadde ikke turt å la noen helt fremmed passe barna mine og sånn.

Ser fordelen økonomisk med å være to, men hadde nok foretrukket å være alene uansett

Ja, det måtte jo ha vært en fin måte å få større leilighet og bedre plass på? Man bør jo "date" vedkommende litt først for å se at kjemien stemmer da.

Jeg tror ikke det hadde vert noe for meg, men jeg blir alltid veldig fascinert når jeg hører om folk som gjør ting ikke alle andre gjør :)

Mei, det ser jeg ikke for meg. Hjemme vil jeg være komfortabel og det blir jeg ikke med fremmede i hus. Trenger tid der jeg ikke må forholde meg til noen utenom barna og mannen.

Ja det kunne jeg ha prøvd ut tenk så greit å kunne hjulpet hverandre;)

Nei, tviler på det. Jeg måtte i såfall ha kjent denne personen godt før vi flyttet sammen.

Dersom du ble alene med barn(a), kunne du tenkt deg å flytte sammen med en ukjent person som befinner seg i samme situasjon? F.eks. søke etter, eller svare på en annonse der en aleneforelder søker etter det samme for å dele felles utgifter, arbeid, og kunne stille opp for hverandre. Hadde dette funket, tror dere?

Økonomisk er det jo tøffere å bo alene, og aleneforeldre får lite tid for seg selv. Spesielt hvis man har små barn, og/eller ikke har noe særlig nettverk.
Det må jo være genialt! Bofellesskap for voksne høres helt topp ut!

Tja, ser jo fordelene, men jeg hadde ikke turt. Tenk om han/hun ikke er seriøs med regninger ol. Kjipt å krangle med en "fremmed" om husleie og sure sokker i sofaen :p kan sikkert funke kjempebra og, men jeg hadde foretrukket å bo alene.

Jeg hadde ikke klart det, jeg måtte ha kjent og stolt på et menneske for å bo med det. Og selv da syntes jeg det er vanskelig :P

Kanskje. Men ville nok foretrukket å bruke venner og familie til både barnepass og evnt å bo med også, om det var mulig.

Ja, måtte jo blitt kjent først og vite at det er en person man kan stole på da. Så lenge man gir hverandre privatliv og litt space så høres det ikke dumt ut i mitt hode, både for økonomien sin del og for det sosiale både for barna og foreldrene :-)

Nei, det kunne jeg ikke pga grensesetting og lignende i dagliglivet.
Etter å ha bodd i kolkektiv i mange år vet jeg av erfaring at personlige grenser fort overskrides og med barn og leker og litt og ditt og oppdragelse kan det fort bli gnisninger. Jeg liker å være min egen sjef og vil ikke ha innblanding i oppdragelsen fra utenforstående. :)

Back
Topp