Kunne ikke finne foster ultralyd uke 8

Kjenner jeg ble skikkelig skuffet nå.. Har gledet meg i 6 uker til denne turen jeg er på nå. Er i Krakow i Polen på spa hotell hvor planen var å shoppe i 2 dager og bruke siste dagen til avslapping og spabehandling (kroppsbehandling, massasje, manikyr og ansiktsbehandling) men fikk da for første gang vite at profesjonell kroppsmassasje er farlig i første trimester :-(
 
Kjenner jeg ble skikkelig skuffet nå.. Har gledet meg i 6 uker til denne turen jeg er på nå. Er i Krakow i Polen på spa hotell hvor planen var å shoppe i 2 dager og bruke siste dagen til avslapping og spabehandling (kroppsbehandling, massasje, manikyr og ansiktsbehandling) men fikk da for første gang vite at profesjonell kroppsmassasje er farlig i første trimester :-(
Hvem var det som sa det da? :p det syns jeg da var utrolig rart :p er så mye rart jeg har hørt :'D skal heller ikke bruke mascara eller gå til tannlegen :D
 
Er vel sånn at de tilpasser det når du opplyser at du er gravid? :)
 
Det var massøren som sa det når jeg hadde bestilt også spurte hun bare om allergi og sånn. Sa at hun kunne ikke ta full kroppsmassasje da, men heller fot-, ansikt-, skuldre- og hode massasje. Leste det også på lommelegen at det ikke skal gjøres, men går fint fra andre trimester. De hadde ett gravid massasje program hos massøren, men det var fra uke 16.
Det med tannlegen stemmer også. Var hos tannlegen min å skulle trekke siste visdomstannen min som var ukomplisert, men spurte bare om det gikk greit med bedøvelse. Da hun sjekket opp da hun var usikker fikk jeg beskjed at det absolutt ikke var anbefalt når du var gravid, spesielt ikke i første trimester. Du skulle helst bare gå til tannlegen i svangerskapet hvis du virkelig trengte det.
Var i saunaen og i går, noe jeg angrer på. Leste på nhi sine sider at det heller ikke er greit med boblebad og badstue pga overoppheting som kan føre til nevralrørsvikt og stoppe utviklingen, da spesielt i de første 4-6 ukene. Jeg fant dette etter jeg har vært i begge deler :(
Satser på at jeg ikke satt for lenge i badstuen da jeg begynte å brenne på lårene og boblebadet var bare lunkent.
Off mye å sette seg inn i! Men jeg er sikker på at mesteparten er kanskje engangstilfelle at det har skjedd noen eller at de bare vil forsikre seg å ikke få skylden hvis du mister da det er så vanlig å miste.
 
Stakkars alle som ikkje veit dei er gravide då! Derfor det er så mange spontanabortar?! Fordi vi har vore til tannlegen, fått ein massasje eller vore i eit boblebad? Viss det var tilfelle burde dei som tilbydde slike tjenester informere om risikoen og delt ut graviditetstestar før behandlinga! Ellers burde vi anmeldt/saksøkt alle... Nei! Vi kan ikkje vera heilt hysteriske! Men vi kan jo sjølvsagt vera føre var. Greit nok å informere om det før behandlinga. Dei spør jo som regel om det er sjanse for graviditet dersom ein skal ta røntgen eller bli utsatt for slike strålingar, men før i tida tok dei røntgen av gravide og dei visste vel ikkje betre, men trur nok det gjekk bra med dei fleste. Så lenge ein ikkje driv med det på dagleg basis. Og kva med alle svangerskap som rett og slett ikkje slår ut på graviditetstesten enno? Tannlegen min fortalte at gravide ofte blødde lettare frå tannkjøttet (og med det slapp eg kjeft for å ikkje ha brukt tanntråd nok for å styrke tannkjøttet mitt. :p) trur dessutan ikkje det skadar å vera litt i boblebad heller. Så lenge du ikkje overdriv og blir heilt overoppheita. Eg holdt meg unna badstu, for eg las om det er også då eg var gravid, og eg ville holdt meg unna boblebad også, men det er var i var ikkje så varmt som eg trudde, då eg gjorde det (2.trimester), og det gjekk heilt fint. Berre unngå å bli stressa for mykje og opphissa (eg kjefta og hylte fælt på ein fyr på ein fest i veke 12, og fekk blødning dagen etter. Veit ikkje om det var ein samanheng, men eg antar det. Gjekk fint, men var frykteleg skremmande!) og så unngår vi slag i mage- og ryggregionen. Eg hadde holdt meg unna all slags medisinar og smertestillande også. Men dette er sjølvsagt berre mine tankar om saken. Andre meiner anna. Syns så mykje høyres hysterisk ut, men det er lett når ein har hatt eit vellukka svangerskap. Eg var like hysterisk sjølv etter min MA. Beklager langt innlegg. Lykke til! Dette går nok kjempefint!
 
Jeg har fått stikk motsatt beskjed av han jeg går til. Nå er han også utdannet tannspesialist. Fordi det også er viktig med riktig tannhygiene under svangerskap. Jeg har vært hos tannlegen selv i første trimester og det har ikke vært noe skadelig for foster, verken med bedøvelse eller noe og må rotfylle nå. Regner med denne tannlegen du gikk til var ny? - Vi lever i 2015, og ikke gamle dager. Utstyret er idag topp modern og utgjør ingen skade for foster. Dessuten, som skrevet over er det viktig å følge opp tannlege og tannhygiene under svangerskapet...
 
Massøren sa det var på grunn av punkter de trykker på som går utover ikke bare der de trykker, tannlegen sa det var pga stress (spesielt for tannlege skrekk) og badstue og boblebad er for overoppheting. Jeg er ganske sikker på at med en gang de får vite du er gravid så blir de usikre og redd for å få skylden om det så er en veldig ørliten risiko for eksempel. Men ja, jeg trør mer forsiktig nå som jeg har mistet 2 ganger før. Men har ikke vært hos tannlegen, ikke fått massasje, ikke vært i boblebad/badstue disse gangene så kan ikke "skylde" på det. Prøver å leve normalt, men prøver samtidig å være forsiktig så jeg ikke kan se tilbake og kunne skylde på noe så at det er litt min skyld. Første svangerskap drakk jeg meg veldig full på to arrangement rett før uke 4. Andre gang drakk jeg en hel kanne kaffe fordi jeg var trøtt og lovet å hente noen om en halvtime og det var 1,5 time kjøretur, det var også rett før uke 4. MEN det er nok for mer naturlig grunn at det har gått galt.
Jeg velger å unngå de tingene jeg forstår godt er fy fy, men jeg vil ikke føle meg gravid (for utenom symptomer) før ultralyd kontrollen 26 mai hvis jeg endelig får se hjerte slå
 
Ultralyd i morgen, gruer meg ganske mye. Har ingen anelse om det går godt denne gangen eller om det er en ny MA så blir godt å få svar på all usikkerheten. Magefølelsen min sier at denne gangen går det veien for oss!
 
Ultralyd i morgen, gruer meg ganske mye. Har ingen anelse om det går godt denne gangen eller om det er en ny MA så blir godt å få svar på all usikkerheten. Magefølelsen min sier at denne gangen går det veien for oss!
Krysser fingre og tær for deg - må den ha klort seg godt fast ;)
 
I følge kroppen min med alt som skjer av symptomer så blir jeg sjokkert hvis det ikke ligger en liten med hjerteslag inni der på ultralyden om 7,5 timer :)
 
Ultralyd i morgen, gruer meg ganske mye. Har ingen anelse om det går godt denne gangen eller om det er en ny MA så blir godt å få svar på all usikkerheten. Magefølelsen min sier at denne gangen går det veien for oss!

Masse lykke til på UL ;)
 
Overlykkelig er det eneste ordet som beskriver følelsene mine nå! Fikk både se og høre hjerteslag på den 7 uker gamle bønnen i meg! :D
Gratulerer! Fantastiske nyheter dette :D fineste lyden som finnes ;)
 
Overlykkelig er det eneste ordet som beskriver følelsene mine nå! Fikk både se og høre hjerteslag på den 7 uker gamle bønnen i meg! :D

Så deilig følelse!! :)

Håper spiren sitter til den er klar for å hilse på verden :)
 
Vett det er helt normalt med litt blødninger i svangerskapet så lenge det ikke er mye og ikke smerter i tillegg, men fy søren så skremmende det er :(
 
Back
Topp