Kunne du tenkt deg hjemmefødsel?

  • Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Rolige, hjemlige omgivelser, ro og fred, ikke noe mas. Eller kansje ikke?
 
Ja på mange måter kunne jeg egentlig det, samtidig som jeg ser en trygghet i det å skulle føde på sykehus. Nå er det ikke tilbud for førstegangs her jeg bor, men jeg følger hjemmefodsel på Snapchat og hadde jeg bodd der hun jobber så ville jeg absolutt vurdert det.
 
Nix. Vil ikke bruke første døgn med baby på å skrubbe blod av gulv, seng, do og dusj. Blør jo rett igjennom alt av bind/bleier de første timene.
 
Jeg kunne tenkt meg det sånn at jeg kunne hatt med mamma, 2 åringen, svigerinnen min og ei venninne på fødselen. Og også fordi det virker såå mye mer rolig og avslappende å føde hjemme.

Men pga diverse komplikasjoner sist fødsel (på sykehus), så tør jeg ikke og får jeg ikke ha hjemmefødsel.
 
Nei, virkelig ikke! Og er livredd for at det skal ende i hjemmefødsel.
Sist fødsel hadde jeg ingen smerter og trudde helt ærlig ikke fødsel var igang da jeg kom inn med 8cm åpning og baby var ute 1 time etterpå. Denne gang bor vi et godt stykke lenger unna sykehus og mannen har ikke lappen. Taxi er uaktuelt, så har fått forsikret meg at det er ok å ringe sykebil, og fått beskjed om å ringe med en gang jeg mistenker fødsel. Føder heller i sykebil enn i taxi eller på badet gjemme.
 
Nei! Men får ikke lov heller :p Får heller ikke lov å føde på nærmeste sykehus pga fare for komplikasjoner, må til ett sykehus med nyfødt intensiv
 
Kunne sikkert tenkt meg det, bor tross alt ganske nært sykehuset. Men som førstegangs føles det veldig trygt å skulle føde på sykehuset der all kompetansen og utstyret er. Når jeg har vært gjennom det 1 gang, kan det hende jeg vurderer det neste gang, alt etter hvordan det går første gangen :happy: Meeeen, tror egentlig jeg er team hospital forevah :p
 
Nei, bor litt for langt unna sykehus om det skulle oppstå komplikasjoner, og syns ellers sykehuset er best uansett.

Ville ikke fått føde hjemme uansett da jeg har vært igjennom en dødfødsel, og har risikosvangerskap.
 
Absolutt ikke. Synes det er godt å vite at man har alt man trenger om noe skulle skje på sykehuset, og i et par dager etterpå. Da blir det godt å komme hjem til sitt eget og virkelig starte livet etterpå :)
 
Fødestuen her på sykehuset er så koselig og lite at det nesten er som å være hjemme, bare med alt utstyr tilgjengelig om noe skulle skje...
Ville aldri fått mannen med på det heller for han vil vi skal ha den tryggheten sykehuset gir..
 
Hadde vært spennede, men føler meg nok tryggest på sukehuset:)
 
Mine fødsler har gått utroligt raskt! Sist fødsel varte kun i 34 min fra første rie til hun var ute. Forbereder meg på at jeg faktisk kan komme til å føde hjemme om det ikke blir reagert raskt nok. Barnet er disponert for å komme for tidlig. Jeg skal bli indusert 1 uke før termin for å unngå en eventuell fødsel hjemme. Skal også få lagt in epidural pumpe før igangsettelse fordi ryggen er helt spist opp av leddgikten og de må inn med ultralyd for å finne en plass det går an å sette epidural.
 
Ble født hjemme selv, men det hadde nok ikke gått for meg da jeg har to akutte KS bak meg. Tror heller ikke jeg hadde turt. Min mor så jeg burde prøve det da jeg venta nr 1, men glad jeg lot være!
 
Nei, ikke får jeg lov heller pga komplikasjoner med begge fødslene!
 
Altså respekt til alle som klarer det og har fine opplevelser med det
Hadde jeg vist at alt ville gått bra hadde jeg lett mye heller ønsket meg en rolig hjemmefødsel i trygge omgivelser

Men dessverre en erfaringen mine inne fødsel alt annet enn lett
Så jeg takker legevitenskapen for at vi i dag kan få alle mulige hjelpemidler med fødselen

Jeg skal ha KS nummer 4 og er veldig takknemlig for det
 
Nei, det hadde jeg aldri turt:p Vil ha alt av hjelp tilgjengelig hvis det skulle oppstått komplikasjoner.
 
Nei, har hatt to fødsler som gjør at jeg uansett ikke hadde fått lov pluss at jeg har sett hvor ‘lite’ som skal til for at det kan gå galt
 
Hjemmefødsel hadde for min del blitt for skummelt.. Bor 2 timer unna nærmeste sykehus, i fall det skulle skje noe. Hadde ikke turt det dessverre:nailbiting:
 
Back
Topp