Kunne du tenkt deg hjemmefødsel?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
Uaktuelt..
syns det er trygt å være på sykehus, tilfelle det skulle skje noe med meg eller baby.
Og redd det blir mye gris hjemme, med div kroppsvæsker :P

Helt uaktuelt for min del. Jeg vil være i nærheten av leger og utstyr hvis noe skjer.

Veldig enig med de andre her. Både for tryggheten sin skyld, og for at det er veldig greit ikke å få alt det sølet der på eget soverom/bad/hvordetmåttevære :-) Og jeg hadde vel holdt hele byggefeltet underholdt med mine hyl :wideyed:

Rimelig uaktuelt for min del. Vi har nesten en times kjøring til sykehuset, så dersom det skal skje noe, så ønsker jeg å være på sykehuset med alt av utstyr og personell tilgjengelig. Føler også det hadde blitt stress å måtte begynne å reise på sykehuset etterpå dersom det viser seg at lille trenger lysbehandling eller noe.:wideyed:

Uaktuelt her også. Vil på sykehuset der de kan følge med på babyen hele tiden :-) og ha mulighet til epidural og smertelindrende :-)

Jeg skjønner de som kunne ønske seg det, men for meg er det ikke noe jeg ser på som ønskelig. Jeg liker tryggheten av sykehus og leger tilstede, og spesielt etter forrige gang så vil jeg absolutt være på sykehus.

Nei, etter styrfødsel sist, så ønsker jeg helst være på sykehus.

Frykten er å ikke rekke det!

Forstår de som ønsker det, dersom det er hjemmefødsel de føler er mest avalappende for dem, men jeg for min del ønsker å ha helsepersonell lett tilgjengelig i tilfelle noe skulle skje:)

Nei, for min del føler jeg meg tryggest på et sykehus med alt av hjelp tilgjengelig :)

Nei, nå kan jeg jo ikke uansett også tvillingfødsel, men ville helst vært på sykehuset uansett for trygghetensskyld:) og ville ikke hatt alt det ekle hjemme:)

Heeelt uaktuelt. Jeg får ikke føde på den lokale fødestuen engang pga fare for høyt blodtap ved fødsel, nermeste sykehus er to timer og det nekter jeg å føde på, så mitt sykehus er seks timers kjøring om veien er feilfri, noe som er VELDIG lite sannsynlig i okt/nov.
Ikke hadde jeg syntes det føltes trygt om det ikke var fare for blodtap heller.

Heeelt uaktuelt. Jeg får ikke føde på den lokale fødestuen engang pga fare for høyt blodtap ved fødsel, nermeste sykehus er to timer og det nekter jeg å føde på, så mitt sykehus er seks timers kjøring om veien er feilfri, noe som er VELDIG lite sannsynlig i okt/nov.
Ikke hadde jeg syntes det føltes trygt om det ikke var fare for blodtap heller.

Hva gjør du da? Flytter nære sykehuset en viss tid før fødsel? Bare nysgjerrig :)

Hva gjør du da? Flytter nære sykehuset en viss tid før fødsel? Bare nysgjerrig :)
Blir skrevet inn på pasienthotellet to uker før termin. Skjer det noe før det blir det ambulansefly dersom det er akutt.

Jeg fikk ved forrige fødsel beskjed om at jeg skulle være veldig glad for at jeg ikke hadde valgt hjemmefødsel for da var det ikke sikkert jeg hadde overlevd. Helt frisk hele svangerskapet men store komplikasjoner under fødselen. Kunne aldri valgt å føde hjemme etter det.

Bare hvis jeg hadde bodd rett ved sykehuset tror jeg, og kunne hatt hun jordmoren på Snapchat som jordmor

Nope! Vil ha fagpersonell og utstyr i nærheten i tilfelle noe skjer. Dessuten bor vi i leilighet i et veldig lytt bygg, så alle hadde hørt meg :hilarious:

Nope! Vil ha fagpersonell og utstyr i nærheten i tilfelle noe skjer. Dessuten bor vi i leilighet i et veldig lytt bygg, så alle hadde hørt meg :hilarious:
Litt bråk må dem da tåle. Bare å passe på at du ikke føder på søndag, og at det skjer mellom kl 08.00 og 23.00 :D

Litt bråk må dem da tåle. Bare å passe på at du ikke føder på søndag, og at det skjer mellom kl 08.00 og 23.00 :D

Må faktisk skje innen 22.00 for det er da ordensreglene her sier det skal være tyst :laughing002 Og noen i oppgangen her er forferdelig nøye på det!

Må faktisk skje innen 22.00 for det er da ordensreglene her sier det skal være tyst :laughing002 Og noen i oppgangen her er forferdelig nøye på det!
Jaja, men du har jo 14 timer å ta av. Burde da går fin fint det vel :laughing005

Back
Topp