Kunne du tenkt deg å reist til Paris med babyen på armen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
NEI! :P
Synes den første tiden og i grunn det første året med babyen skal gå til å bli kjent, lage rutiner, kose seg og nyte hverdagen sammen. I sommer har vi snakket om kanskje å ta noen hytteturer med prinsen og prinsessa men utenlandstur med småbarn og spesielt baby resulterer heller i stress og mas for min del enn kos og hygge!
Men det er nå bare min erfaring og mening. ;)

Ja! :) Ingen problem :) Reist mye med storesøster, og kommer nok til å fortsette med det selv med to barn.

Har snakket om å reise akkurat til Paris litt godt utpå høsten! Men hva trenger man på en sånn weekend? Trenger man barnevogn om man f.eks. har med en MaxiCosi (greit å ha med eget bilsete tilfelle taxitur?) og en trille med adapter til setet alá Quinny Zapp? Og en bæresele?

Har ikke noe lyst til å bli en sånn som murer seg inne bare fordi vi har barn! Tenker det er mye vi kan oppleve selv med baby på armen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25. juli <3

Nei. Min erfaring fra byer er at det ikke alltid er like godt tilrettelagt for å dra med seg vogner dit. Vi var på tur i London da lillesøster var 1 år og 8 måneder og storesøster nesten 4 år, og det var ikke bare bare. Kjørte da mye t-bane og de fleste steder måtte vi bære vogna opp og ned trapper. Heldigvis var vi flere i følge og var mange hjelpsomme innfødte der, men var litt strev. Så forøvirig ikke så mange andre med vogn der heller. Møtte noen fra Norge på en sightseing-buss bare. :P Og nå måtte vi reist da med 3 unger, så tenker vi tar storbyferie senere. Annen ferie derimot, har vi planer om å reise på. :)

JA! Vi var i Paris da storebror var ca 6 mnd, beste ferien jeg har hatt til nå og vi har hatt ganske mange :-) Vi kombinerte med en ukes klatreferie/tur i den fantastiske Fountenblaue skogen en time på utsiden av Paris og det var helt fenomenalt. Det som er fint med for eksempel både Paris og Roma er at du ikke egentlig trenger å hverken kjøre t-bane eller taxi for alt er i gangavstand til hverandre, altså det er kompakte byer hva severdigheter angår. Paris er også en romslig by, brede fortau og masse gågater, ikke vanskelig med barnevogn i det hele tatt. Der er jo selvklart ikke slik at alt er tilrettelagt for barn og barnevogn, det er det ikke i Oslo heller. Når praiet du sist en taxi i Oslo som tilfeldigvis hadde en maxicosi stående klar i baksete? En annen barnevennlig storby er Berlin, der er det enda bedre plass og det er veldig lett og billig å leie leilighet med alt utstyret :-) Det er vår neste destinasjon tror jeg, med to små i Berlin Zoo :-)

I Fontainebleau har vi og vært flere ganger med storesøster! Hun elsker det stedet :) Og min klatregale mann! Kombinert med dagsturer til Paris, ingen problem selv med kid på slep! Og vi var i London når hun var ca 1,5 år. Vi syns ikke det var så veldig stress selv om det var trapper opp og ned fra undergrunnen...Hadde med en superlett trille så mannen bare bar vogna (med lille i) opp og ned. Ellers gikk vi mye når vi skulle steder og var mye ute i parker og sånt sånn hun fikk leke og løpe fra seg. Super storbyferie :)

Nope. Men jeg er ikke et "reise-menneske" . Elsker hytteturer ig reiser ofte på slike turer :)

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Så gøy at det er flere som reiser dit med barn. Det er jo et eldorado både for voksne og barn. Fantastisk skog, fantastisk klatring, herlig mat og drikke :-) :-) Bedre blir det ikke! :-)

Back
Topp