Kunne du tenkt deg å føde hjemme?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
J

Janet

Guest
Du trenger ikke å pakke bagen og dra til sykehuset når fødselen er i gang. Du kan også velge å bli hjemme og ha en planlagt hjemmefødsel. Vi har snakket med Inger som fødte hjemme om hennes opplevelse.

Les mer her!

Nei, nei, tror ikke at jeg kan tenke meg det. På sykehus så har de alt som trenges i tilfeller noe skjer med meg eller baby. Å føde hjemme er litt risiko for min del da :-)

Har jeg hatt uroblematiske fødsler tidligere så hadde det vært et alternativ ja :) men er glad jeg fødte på sykehus, for hvis ikke hadde verken jeg eller eldste jenta mi levd..

Overhodet ikke! Tryggere å være ett minutt unna lege og et evt. hastekeisersnitt, enn en halvtime.

Har 2 uproblematiske fødsler bak meg, men ville uansett valgt å føde på sykehuset. Det er ikke alltid ting går som den skal, tenk om det skjer noe akutt. Så for min del, nei, jeg ville aldri valgt å føde hjemme, hvis ikke fødselen starter plutselig da ;)

Ja, men vi bor for langt fra sykehus (1 1/2 timme).

Dessuten så får jeg sikkert svangerskapsdiabetes denne gangen også så da får jeg ikke lov... vi får vel se, jeg håper jeg rekker til sykehuset jeg.

Siste fødsel var bare vond i ca 50 min, før det var det nesten ikke noe, ikke vondt ihvertfall. Jeg dro inn til sykehuset på "følelsen", visste jeg hadde 4-5 åpning og hatt det lenge... følte meg "rar" og turte ikke være hjemme lengre.

Kunne tenkt meg det! Men siden forrige fødsel ikke var problemfri, og baby på intensiven 3 dager etterpå, så tviler jeg på at jeg får lov.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Nei, kunne ikke tenkt meg å føde hjemme. Synes det er greit å føde på sykehuset jeg.

Ja... om jeg bare kunne hatt den samme sikkerheten i leger, jordmødre, mulighet for haste ks osv ;)

Nei, for meg føles det naturlig å føde på sykehuset med fagfolk rundt meg, så hjemmefødsel ville ikke vært aktuelt under noen omstendighet og etter to induserte fødsler hvor den ene endte med vakum og en blå gutt (han kom seg raskt) frister det enda mindre.

Jeg kunne ikke tenke meg det under noen omstendigheter....! Risikoen for komplikasjoner er der uansett, og da vil jeg være der babyen og jeg kan få hjelp....!

Jeg har veldig lyst på hjemmefødsel, men bor ikke akkurat i umiddelbar nærhet til et sykehus. Til tross for at forrige fødsel gikk temmelig greit, så vet jeg rett og slett ikke om jeg tør å ta sjansen... Jeg skal derimot føde på ABC, det blir det nærmeste alternativet til hjemmefødsel for min del =)

ser ikke noe galt i det om man har hatt uproblematisk fødsel før, men for min del er det uaktuelt med risikosvangerskap. Foruten det, er jeg virkelig ikke typen, og ser ikke "kosen" i blod og stress og fødsel i egen seng.....jeg vil heller føde på sykehus.

Sist gang fikk jeg beskjed om at jeg kanskje måtte forberede meg på hjemmefødsel :p var ikke sikkert jeg ville rekke opp til sykehuset i tide...
Men rakk sykehuset ;)
Så er veldig spent på hvordan denne fødselen blir.. På en måte kunne jeg tenkt meg å født hjemme.. Men så er det den tryggheten en får på sykehuset da.. Så..jeg velger nok sykehuset igjen ;) (får bare kjøre med en gang jeg kjenner noe :p )

Jeg har flere venninner som har født hjemme og vært veldig fornøyde med det.
Hvis det kun hadde vært opp til meg så ville jeg ha født hjemme.. men jeg må jo også ta hensyn til mannens ønsker og at vi flytter innen barnet blir født og da er vi for langt unna sykehuset hvis noe skulle skje. De jordmødrene som er med på hjemmefødsler er veldig flinke og med lang erfaring og når de ser at noe ikke er som normalt sender de selvfølgelig mor til sykehuset med engang.

Back
Topp