Kunne du tenkt deg å føde hjemme?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
J

Janet

Guest
Du trenger ikke å pakke bagen og dra til sykehuset når fødselen er i gang. Du kan også velge å bli hjemme og ha en planlagt hjemmefødsel. Vi har snakket med Inger som fødte hjemme om hennes opplevelse.

Les mer her!

Aldri i livet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nei aldri... Når eg tenker på alle komplikasjonene som kan komme under en fødsel så hadde eg ikke hatt samvittighet til det... Eg skal på sykehus slik at det er så trygt som mulig for meg og babyen. Hadde det skjedd noe under fødselen hjemme hadde eg aldri tilgitt meg selv etterpå...

Nei, synes det er skummelt nok å føde på sykehus hvor jeg og babyen er i gode hender!

Ja, det hadde sikkert gått bra med mine fine fødsler.. Men HVIS, bare HVIS det skulle skje noe alvorlig ville jeg ikke kunne leve med meg sjøl og mitt valg!!! Derfor tør jeg ikke det.. om jeg så hadde hatt 10 fine fødsler..

Jeg hadde ikke fått lov siden jeg måtte ha riestimulerende drypp sist fødsel, slik jeg har forstått det. Vet ikke om jeg hadde hatt lyst uansett. Den roen og freden man nok ville fått hjemme vil jeg gjerne ha, men så er det usikkerheten i forhold til komplikasjoner. Jeg kunne ikke tilgitt meg selv hvis hjemmefødsel gjorde at barnet mitt fikk skader eller døde under fødselen, som mange andre her.

Kunne jeg aldri tenkt meg! Den største grunnen er fare for komplikasjoner, selv om det gikk fint sist. Syns også det er betryggende å være på et sykehus hvor hjelpen er nær de dagene etter. Kunne heller ikke tenkt meg å rydde opp i all griseriet etterpå.

Back
Topp