Kunne du levd på 413 kr i uka?

Nei, hadde ikke klart det :p
Som student i 3 år så hadde jeg nogenlunde likt budsjett, men det gikk ikke det heller - og da var jeg alene :p

Vi kunne fint levd på den summen per person, men handlelisten ville nok sett ganske annerledes ut.

Der er kr 413,- per person, da regner jeg med de tenker per voksen person.
Til vanlig tenker man 1/2 pris barn, det vil si kr 206,50 per barn.
Vi er 2 voksne og 3 barn så vil da få et ukes budsjett på kr 1.445,- som er omtrent det jeg faktisk bruker på en ukeshandel.
Riktignok har jeg litt små handling i løpet av en uken, men har også flere steder jeg kan kutte ned

Hadde jeg måtte, så hadde jeg alltids skulle klart det, OM jeg hadde handlet på en annen butikk enn lokalbutikken. De 15,60 kroner for melka, koster nesten dobbelt så mye på lokal butikken vår, samme med resten av prisene også. Så det har nok også med hvor man handler.
Men er jeg interessert i å gi opp Pepsi Maxen? Næææh :p

Det hadde ikke vært noe problem. Bruker Ca1000 kr i uka på 4 stykker. Har alt vi trenger av mat, frukt og grønnsaker.

Det ville vært null problem. :) Jeg bruker ca 1500 kr i uken til 5 personer nå, og det inkluderer bleier, vaskemiddel o.l.. Handlelista mi ser selvfølgelig HELT annerledes ut. :p Vi spiser mye mindre kjøtt enn det der, og ekstremt mye mindre smør og margarin. Fisk og grønnsaker er jo billigere i tillegg. :)

Til nå denne uken har vi brukt 0 kr.. Kommer sikkert ikke til å bruke mer enn max 200 kr på butikken på mat heller. Har veldig mye mat i fryseren. Eneste jeg må handle er litt grønnsaker og mel for å bake brød.

Til nå denne uken har vi brukt 0 kr.. Kommer sikkert ikke til å bruke mer enn max 200 kr på butikken på mat heller. Har veldig mye mat i fryseren. Eneste jeg må handle er litt grønnsaker og mel for å bake brød.
Alle har slike enkelte uker.
Tror det tallet på kr 413,- per person i utgangspunktet er litt mer tenkt som et gjennomsnitt, og handlelisten er et eksempel...

Alle har slike enkelte uker.
Tror det tallet på kr 413,- per person i utgangspunktet er litt mer tenkt som et gjennomsnitt, og handlelisten er et eksempel...
Ja, det er jo det. Kunne ikke levd på det hver uke nei. Jeg er en mathamstrer, og da blir mye puttet i fryseren. Nå skal vi straks flytte og jeg har som mål å spise opp iallefall halvparten i fryseren før den tid..

Hadde nok klart det, men ville ikke likt det spesielt godt...Kjøper mye økologiske grønnsaker og frukt, av og til kjøper jeg brød på matmarkedet. og kjøper ganske dyre olivenoljer,eddiker og sauser, og da er man jo fort oppe i noen tusenlapper.

Ja, det hadde gått fint så lenge husholdningsprodukter og selvpleie (sjampo og sånt) kommer utenom.

Men lista passer meg dårlig, hadde kjøpt svært få av disse tingene.

Ja, absolutt. Vi har nok et stort forbruk, men hadde klart å leve på 413 per pers. Hadde ikke valgt samme varer som i foreslått liste til artikkelen, men litt mindre kjøtt, mer grønt, tenker jeg. :)

Back
Topp