Kun vognpose om vinteren?

Kakemonsterinnen

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Siden vi aldri fikk med oss storebror hjem, blir denne lille frøkna vårt første barn på en måte. Vi har kjøpt en vintervognpose fra en nabo og med termin i februar ser jeg jo for meg at det enda tar en del uker før vårsola titter frem. Dere som har hatt vinterbarn før, brukte dere mer (ut over klær) i vogna enn vognpose? Vi har arvet en dundyne i 65x80, men den skal vi jo ha inne. Spørsmålet er om vi behøver en til vogna også. Vi bor forøvrig i Oslo sånn klimamessig.
 
Siden vi aldri fikk med oss storebror hjem, blir denne lille frøkna vårt første barn på en måte. Vi har kjøpt en vintervognpose fra en nabo og med termin i februar ser jeg jo for meg at det enda tar en del uker før vårsola titter frem. Dere som har hatt vinterbarn før, brukte dere mer (ut over klær) i vogna enn vognpose? Vi har arvet en dundyne i 65x80, men den skal vi jo ha inne. Spørsmålet er om vi behøver en til vogna også. Vi bor forøvrig i Oslo sånn klimamessig.

Jeg har et skinn jeg skal ha i vogna i tillegg til vognposen i vinter og til sommer/vår har jeg en liten dyne ( 40x60 ?) som skal brukes :)
 
Så lenge posen er av god kvalitet (at det enten er en dunpose, eller en ullpose), så trenger du i utgangspunktet ikke mer. Det jeg likevel har gjort på kalde dager er å ha et godt ullpledd nedi posen i tillegg.
Har du ullundertøy og en tykkere ulldress over på babyen så skal det være "godt nok". Ull er temperaturregulerende. Det er ikke alle babyer som tåler så godt ull rett mot huden, så bomull eller bambus går også fint. Det aller viktigste er nok lag nr 2 som bør være en et godt ullsett/ulldress, eller en ullfleecedress.
 
Back
Topp