kun stipend, skal ikke ha lån, Os??

Stita

Gift med forumet
Jeg er 75% student dette halvåret. Har undervisning gjennom privatistskole..(jobber meg mot studiekompetanse)
Det går under annen utdanning hos lånekassen. Lever på full os..
Noen som har mottatt/mottar stipend selvom de har full os? Altså, har ikke søkt om lån. Vil ikke ha det. Vet jo at man ikke har krav på stipend om man går vanlig vgs når man har OS, men tenker dette er noe annerledes??
Håper jeg får noe slik at jeg får dekket inn det jeg taper på å betale skolepengene.. Dritdyrt å ta opp fag om våren fordi ingen offentlige tilbyr studiestart om våren. Dessuten er det halvtårskurs jeg har vært ute etter når det gjelder de fagene jeg tar nå.
Har prøvd den kalkulatoren på laanekassen.no, men føler ikke den er noe korrekt.

Men får ikke du dette dekket av nav igjennom utdanningsstønad om du ikke har noen utdanning fra før av? Mener lånekassen krever at du mottar OS når du har rett på dette også søker dem om lån evt. stipend.

Det er privatskole som koster en god del per fag.. Har sendt inn søknad til nav, men de dekker MAKS 10 000 sa de.. Om jeg får innvilget noe i det hele tatt.
Skolepengene denne våren er på 16 000.
Nav dekker egentlig ikke privatskole. Fordi det er dyrt.. Jeg har ikke noe valg en å ta de fagene denne våren for å kunne bli ferdig med studiekompetanse slik at jeg kan søke høyere utdanning 2012.
Er en laaang kompilsert sak som gjør det umulig for meg å være 100% student fra høsten av og dermed må jeg få unnagjort noen av fagene nå.

Det jeg håper er at Nav dekker noe og at jeg kan få inn litt stipend fra lånekassen. Bare 1000 kr hadde hjulpet godt på.
Har egentlig ikke 5 øre til å bruke på skole for tiden, men jeg måtte begynne nå. Kan ikke utsette høyere studie til 2013. Må få mest mulig unnagjort i den tiden jeg har os for å kunne ha råd til å studere.

Back
Topp