Kun pumping, ingen amming

mylittlepony007

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
Sommerfuglene
Vil bare si at jeg vil legge vekk ammingen og kun fokusere på pumping.. amming har vært svært vanskelig helt fra start, og jeg merker både i kropp og sjel nå at jeg er helt utslitt av både amming og pumping.

Jeg velger å bare pumpe fremover, men leste på Ammehjelpen at noen begynner å miste produksjonen etter ett par uker... blir vettskremt av tanken!! Derfor lurte jeg på om det er noen som har solskinnshistorier om deres vellykkede pumping? :) og evnt hvordan dere gjorde det?
 
Vet om en som pumpa 14 mnd, men hun gav erstatning i tillegg etter 3 mnd tror jeg. Men mener hun pumpa flere ganger om natta for å klare å holde på lengst mulig
 
Jeg slet veldig med ammingen i starten pga smerter, så fullpumpet til babyen var 2 mnd, og fortsatte å pumpe veldig mye frem til 3 mnd når ting begynte å løsne litt. Hun har enda ikke smakt MME (ikke at det er noe galt med det, men jeg klarte altså å opprettholde produksjonen kun ved pumping).
 
Ja! Skolskinnshistorie her [emoji2] Mini er 11mndr nå og jeg har fullpumpet nesten hele veien. Jeg mistet ikke produksjonen i hvertall :) Jeg pumpet ca kl 07, kl 12, kl 16, kl 20 og kl 24 hver dag, ti minutter på hver pupp fram til han var 7mndr. Nå pumper jeg tre ganger om dagen.

Jeg tenkte å trappe enda mer ned og slutte helt når mini runder ett år.

Det funket veldig fint for oss.
 
Ja! Skolskinnshistorie her [emoji2] Mini er 11mndr nå og jeg har fullpumpet nesten hele veien. Jeg mistet ikke produksjonen i hvertall :) Jeg pumpet ca kl 07, kl 12, kl 16, kl 20 og kl 24 hver dag, ti minutter på hver pupp fram til han var 7mndr. Nå pumper jeg tre ganger om dagen.

Jeg tenkte å trappe enda mer ned og slutte helt når mini runder ett år.

Det funket veldig fint for oss.


Åååå så bra :D Da er det håp for meg også, da! Skal prøve å pumpe hvert 4.time som du gjorde. Leste på ammehjelpen at man burde pumpe 8-10 ganger i døgnet. Det er jo helt sinnsykt, omg! Fra hvor gammel var babyen din da du sluttet med amming og over til pumping? Eller har det vært pumping fra fødselen av?:)
 
Åååå så bra :D Da er det håp for meg også, da! Skal prøve å pumpe hvert 4.time som du gjorde. Leste på ammehjelpen at man burde pumpe 8-10 ganger i døgnet. Det er jo helt sinnsykt, omg! Fra hvor gammel var babyen din da du sluttet med amming og over til pumping? Eller har det vært pumping fra fødselen av?:)

Absolutt håp! Jeg trengte ikke pumpe 8-10 ganger for å opprettholde produksjonen i hvert fall.

Jeg har delpumpet og fullpumpet omhverandre egentlig. Da han var 2-3 måneder fullpumpet jeg en periode, så begynte jeg å amme litt igjen ved siden av pumpingen. Siden han var 5mndr har jeg stort sett fullpumpet :) På det meste fikk jeg ut litt over 1 liter i døgnet. Nå, etter nedtrapping så er det ca 1/5 liter, men nå er han jo 11 måneder og spiser mye fast føde.
 
Det kan gå helt fint :) dersom du trenger å øke mengden etter økedøgn, anbefaler jeg powerpumping, husker ikke om ammehjelpen.no har noe om det, men ligger et bilde om du Googler.
 
Jeg klarte aldri å få til pumpinga, derfor er jeg veldigglad for at ammingen gikk lett for meg. Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å pumpe. Kanskje jeg hadde en dårlig pumpe. Jeg hadde beldig høy melke peoduksjon, men kunne sitte i timesvis å prøve å pumpe å bare få ut littegrann.
Dere som fikk til pumpingen, har dere amme pumpe å anbefale? :) vil gjerne ha en god pumpe denne gangen, i tilfelle jeg trenger det.
 
Jeg klarte aldri å få til pumpinga, derfor er jeg veldigglad for at ammingen gikk lett for meg. Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å pumpe. Kanskje jeg hadde en dårlig pumpe. Jeg hadde beldig høy melke peoduksjon, men kunne sitte i timesvis å prøve å pumpe å bare få ut littegrann.
Dere som fikk til pumpingen, har dere amme pumpe å anbefale? :) vil gjerne ha en god pumpe denne gangen, i tilfelle jeg trenger det.

Jeg har Medela Swing Maxi, veldig fornøyd med den!
 
Jeg klarte aldri å få til pumpinga, derfor er jeg veldigglad for at ammingen gikk lett for meg. Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å pumpe. Kanskje jeg hadde en dårlig pumpe. Jeg hadde beldig høy melke peoduksjon, men kunne sitte i timesvis å prøve å pumpe å bare få ut littegrann.
Dere som fikk til pumpingen, har dere amme pumpe å anbefale? :) vil gjerne ha en god pumpe denne gangen, i tilfelle jeg trenger det.
Elektrisk pumpe er nok det greieste, for da belaster du ikke hendene. Jeg brukte Medela. Også er det viktig å slappe av og ikke stresse. Stress kan føre til at melka ikke kommer ut. Også trigger jo babyens nærvær noe i oss. :) Et triks som funket for meg var å se på bilder/video av babyen på mobilen mens jeg holdt på.

Jeg vet at det også er medisin du kan få for å hjelpe på utdrivningsrefleksen. For det høres ut som det kanskje er problemet for deg, siden du hadde mye melk.

Jeg fullumpet første måneden før vi kom igang med ammingen (sugesvak baby). Den aller første tiden pumpet jeg nok10-12 ganger i døgnet. Jeg var redd for å miste melka, og ønsket å få til å amme etter hvert, så sto på for å øke melkeproduksjonen da.
 
Jeg klarte aldri å få til pumpinga, derfor er jeg veldigglad for at ammingen gikk lett for meg. Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å pumpe. Kanskje jeg hadde en dårlig pumpe. Jeg hadde beldig høy melke peoduksjon, men kunne sitte i timesvis å prøve å pumpe å bare få ut littegrann.
Dere som fikk til pumpingen, har dere amme pumpe å anbefale? :) vil gjerne ha en god pumpe denne gangen, i tilfelle jeg trenger det.
Ikke alle som har pumpevennlige pupper. Jeg får ikke ut en dråpe, så jeg har gitt det helt opp.
 
Riktig størrelse på trakten er viktig, og å stimulere utdrivningsrefleksen først. :)
Du kan måtte pumpe mer enn 10 ganger om dagen, eller det kan holde med færre. :)
 
Elektrisk pumpe er nok det greieste, for da belaster du ikke hendene. Jeg brukte Medela. Også er det viktig å slappe av og ikke stresse. Stress kan føre til at melka ikke kommer ut. Også trigger jo babyens nærvær noe i oss. :) Et triks som funket for meg var å se på bilder/video av babyen på mobilen mens jeg holdt på.

Jeg vet at det også er medisin du kan få for å hjelpe på utdrivningsrefleksen. For det høres ut som det kanskje er problemet for deg, siden du hadde mye melk.

Jeg fullumpet første måneden før vi kom igang med ammingen (sugesvak baby). Den aller første tiden pumpet jeg nok10-12 ganger i døgnet. Jeg var redd for å miste melka, og ønsket å få til å amme etter hvert, så sto på for å øke melkeproduksjonen da.


Jeg hadde masse melk, og var aldri noe problem å få ut nå npr jeg ammet. Eller til vanlig. Puppene mine var hele tiden sprengte nesten, å det rant ofte bare ut. Men når jeg skulle pumpe funket det ikke. Det jeg mptte gjøre for p få ut melk om jeg skulle ha i flaske var å bare klemme ut med hendene. Pumpinga var bare ekstremt ubehagelig og ofte direkte vondt.
 
Jeg pumpet i ett år, hvorav fullpumping de første 6 månedene, så det kan gå helt fint! :)
Jeg noterte ned alt jeg pumpet og klokkeslett, så hadde full oversikt over uttaket :p Helt i starten lå jeg på 8-10 pumpinger i døgnet, men jeg sjekket pumpeoversikten min nå, og fra lille var rundt 2 måneder pumpet jeg 5-6 ganger i døgnet. Ved 4-5 måneder hadde jeg et fall i melkemengden, men da satte jeg i gang hyppigere pumping, nattpumping og powerpumping. Sistnevnte anbefales virkelig dersom produksjonen går ned!
Det lar seg mao absolutt gjøre å pumpe lenge! Etter et år kjente jeg at jeg var lei, så da ga jeg opp, men er du innstilt på å få til pumpingen lar det seg absolutt gjøre! Lykke til! :)
 
Back
Topp